Vodafone: ügyfélmegtartásból elégtelen

2012. április 12. csütörtök – 16:57

Volt egyszer egy Vodafone Instant Net. Volt. Megszűnik, de remélem nem csodálkozik senki, ha átpártolok máshová.

Szóval évekkel ezelőtt a Vodafone prepaid-es internetelérést kínált számítógépekhez egész jó konstrukcióval.
Havi 50 MB díjmentes volt, ha ezt átlépte a juzer, az 1000 Ft levonást jelentett a számlájáról, de 250 MB-ig az adott 30 napban nem volt további költsége. Általában az egy hónapra elég is volt a 250 MB, mert csak kiegészítő internetelérésként használtam, s a flash tartalom eleve tiltva volt, de a képek letiltása is sokat segített a forgalom csökkentésében (egy kattintással le lehetett tölteni a képeket is, illetve bármely flash tartalom is egy kattintással elérhető).

Nos, mindezt talán 1 éve megszüntették és már csak új ún. napi-hetijegyes megoldást kínálnak új belépőknek. Ennek lényege, hogy előre ki kell fizetni X összeget, amiért 1 napig, 1 hétig, vagy 1 hónapig lehet internetelérésed. Ez így még egész jól hangzik, a 690 Ft-os napijegy elfogadható, sőt még a 2490 Ft-os hetijegy is talán letolható lenne a torkomon, ha ehhez nem tartozna olyan nevetséges forgalmi korlát, ami tartozik. Ilyen díjért más szolgáltatók 1 hónapot kínálnak hasonló forgalmi mennyiséggel.
Szóval miből gondolja a vodkafon, hogy ez majd nekem/nekünk jó lesz?
Pár évvel ezelőtt kinevettem a telenort a perc alapú netszolgáltatásáért, de most már úgy gondolom, hogy ennél még az is jobb 😛
Nagy valószínűség szerint viszont a bíboréknál kötök ki.
De hogy mi lesz a felhalmozott lóvéval, azt még nem tudom.
Mindenesetre nem kicsit genyó dolog az sem, hogy pont egy hónappal szólnak csak a csomag teljes megszüntetéséről. Betartották a törvényben szereplő kötelezettségüket aztán ennyi. Hogy az ügyfél ezt hogyan éli meg, azt meg magasról leszarják.
Ez nem (magát) vezető mobilszolgáltató(nak tartó) céghez méltó magatartás.

De hogy dühöm levezessem, egy kis kommentet is csatoltam a levélhez, küldöm sok szeretettel Beck Gyuri bácsinak!


  1. 4 hozzászólás a “Vodafone: ügyfélmegtartásból elégtelen” bejegyzéshez

  2. Tisztelt Vodafone!

    Ma kaptam kézhez levelüket, melyben tájékoztatnak, hogy a Vodafone Vitamax Instant Net szolgáltatásukat május 15-én teljes mértékben megszüntetik.
    Mivel gondolom Önöknek sem mindegy, hogy az előfizetőiket ez hogyan érinti, úgy gondolom segítség, ha megosztom a gondolataimat:
    – első körben hadd jelezzem aggályomat a kései tájékoztatásról. Nyilvánvaló, hogy a döntést nem pár napja hozták. Az is nyilvánvaló, hogy egy ügyfél akkor elégedett, ha a szolgáltatója nem csak a törvényileg előírt kötelességét tartja be, hanem egyféle gesztust nyújt felé azzal, hogy jó előre közli a tervezett változtatásokat, hogy az ügyfélnek legyen ideje a fel nem használt egyenlegét normális körülmények között elköltenie. Az Önök által írt levél bár március 30-i keltezésű, azt április 12-én kaptam kézhez, tehát nagyjából 1 hónapom van arra, hogy a jelenlegi 7000 Ft-os egyenlegem értelmesen elhasználjam – ez természetesen nem kivitelezhető.
    – az új napi és hetijegy egy vicc. Nem tudom, hogy készítettek-e előzetes felmérést az igényekről, de vagy én vagyok nagyon kiesve a megcélzott ügyfélkörből, vagy maga a napi és hetijegy kitalált ára van nagyon elszállva.
    A mobil internetre eddig és ezután is azért volt szükségem, hogy hetente-kéthetente egyszer-egyszer megnézzem a leveleimet, vagy egy-egy weboldalt megmutassak az ügyfeleimnek. Ehhez elegendő volt a 100 MB-os keret, ami így havonta nekem 1000 Ft-omba került. Ez évente Önöknek 12.000 Ft-ot hozott a konyhára (minusz adók).
    Az új módosítással vagy váltok 2 hetijegyet összességében havi 5000 Ft-ért, vagy választok 4000 Ft-os havijegyet 3 GB-ért. Azonban egyik sem logikus, hiszen a Vodafone-nál is 2800 Ft/hóért van olyan mobilinternet ami 4 GB-ot ad. Minek költsek ugyanannyit egy sokkal silányabb szolgáltatásért?
    Teljesen természetes, hogy nem fogok ezek után napi és hetijegyekkel marháskodni. Ugyanakkor az is teljesen magától értetődő, hogy nem fogok 3x-os árat fizetni ezek után. Szétnéztem, találtam 500 Ft-ért 100 MB-ot adó prepaid-es internetet. Önök valószínűleg ezt nem tették meg, vagy csak szimplán nem számít, hogy az évi 12000 Ft-om ezt követően nem az Önök, hanem a konkurens szolgáltató zsebébe vándorol.

    Totálisan megértem ugyanakkor azt is, hogy rettentő módon érdektelen, mi lesz az ilyen kis ügyféllel, mint én, de a probléma akkor lesz igazán probléma, amikor nem csak én lépek le, hanem más is (közvetlen környezetemben tudok még legalább 3 emberről, aki szintén elpártol e remek lépésüknek köszönhetően).

    S végezetül – bár nem vagyok marketing szakember – arra érdemes lenne még odafigyelniük, hogy nem csak az ügyfél megszerzése a fontos, hanem a megtartása is. Gondolhatják, hogy ezek után miként fogok gondolni a nagyképű reklámszöveget duruzsoló cégükre. Mert “Egyre többet adunk”, igaz?

    A prepaid-es telefonom még Önöknél van, de ha azt a csomagot is megszüntetik, sajnos azt is kénytelen leszek áthordozni máshová.

    Maradok tisztelettel:

    Irházy Róbert

    Birdie szólt hozzá 2012. ápr. 12. napján 18:20-kor.

  3. Nos, nekem három InstantNet SIM-em volt. Tegnapig. Tértivevényes levélben küldtem vissza Diego Massidda vezérigazgatónak címezve. Kértem, hogy az egyenleget vezessék át 250 db SIM-es előfizésünk következő számláján jóváírásként.

    Én ezeket az InstantNet kártyákat több célra tudtam kiválóan használni. Egyrészt, ha valamiért elromlott a vezetékes net, akkor a leállás idejére a router automatikusan átállt 3G-re. Ez úgy évente 2x-3x fordult elő, rövidebb-hosszabb időre. Ennek a felhasználásnak az a sajátossága, hogy előre nem lehet megjósolni, hogy mikor van rá szükség, nem tudni, mennyi forgalom lesz, és azt sem, mennyi ideig áll fent az üzemzavar. Ráadásul az ugye nem működik, hogy lehal a net és akkor valaki a családból elmászik netjegyet vásárolni… Hanem azonnal át kell állnia a rendszernek és – ha lehet – kiesés nélkül mennie. Hiszen erre van. No és ha netjegy, akkor milyet is kellene vennem? Napit? Vagy hetit? És mekkorát?

    De más felhasználás is van/volt. Van ugyebár okostelefonon valamekkora adatcsomaggal (nem kicsivel). Van a családban táblagép, két netbook, két notebook. Ezek mind akkor érzik jól magukat, ha van hozzájuk mobilnet. De mindegyikre megvenni egy nagyobb adatcsomagot? Hát, biztos van, aki ezt megengedheti magának, de az nem én vagyok. De ha megengedhetném is, mekkorát vegyek az egyes eszközökhöz? OK, meg lehet osztani a telefon kapcsolatát wifivel, sőt, zsebwifi is van, ezek praktikus dolgok, én is használok ilyesmit, de aki már próbálta, tudja, hogy ez nem mindig ideális megoldás (akku üzemidő, fizikai távolság az eszközök között, kényelmi szempontok stb stb). Az InstantNet kiváló lehetőség volt arra, hogy ne kelljen előre tudni, mikor, mennyi időre, és mekkora adatmennyiségre van szükség. Az 50 MB/hónap ingyenes részt persze szerettem, de nem ez volt a fő szempont, hanem a fentiek, vagyishogy nem kellett előre tudni, mi lesz a jövő… Ott volt a SIM az eszközben, ha kellett, elkezdtem használni, és ha éreztem, hogy most már kezd nagy lenni a forgalom, kerestem lehetőséget, pl. megrendeltem az InstantNet Napijegyet, előkapartam egy másik SIM-et, megosztottam a nagyobb csomagomat wifin, vagy akármi. De az InstantNet ott volt mint tartalék, amire lehetett számítani.

    Úgy tűnik, marad a sávos díjazású DominoWEB vagy a Djuice Reload Net a maga 5Ft/MB-os díjával. Feltéve persze, hogy azok megmaradnak.

    hkr szólt hozzá 2012. ápr. 12. napján 18:49-kor.

  4. Kedves Instant Net-es sorstársaim!

    Tudtok ajánlani valami hasonló csomagot más szolgáltatónál (írhatjátok virágnyelven is)? Mert hogy ezek után nem maradok a Vodafonnál, az természetes.
    Ami a legmegalázóbb az egészben, hogy hülyére vesznek.(Mint ma, Magyarországon a társadalmi élet legtöbb területén.) Írhatták volna azt is elbocsátó szép üzenetükben, hogy: “Nézd, kiderült, hogy ez nekünk ennyiért nem éri meg, ezért emelünk.” De nem, be akarják adni, hogy én így még jobban is járok, hogy a többszörösét fizetem ugyanazért a szolgáltatásért, töredék időtartamra. Kedves Vodafon! Szégyellje magát!

    J. J.

    Jámbor József szólt hozzá 2012. ápr. 29. napján 11:32-kor.

  5. Djuice Reload Net jól hangzik nekem, kukkantsd meg, ha te is kis forgalmú vagy.

    Birdie szólt hozzá 2012. ápr. 29. napján 16:05-kor.

Szólj hozzá!

Csak a kulturált, emberi hangnemű hozzászólások kerülnek publikus nyilvánosságra. A gyalázkodó, bunkó hozzászólások mennek a kukába.