MÁV – a valóság

MÁV, avagy M.Á.V., azaz: Megint Állunk Vazze.

Kicsit tele van már a hócipőm a kedves magyar vasutaztatási társasággal, így azt ötlöttem ki, hogy megpróbálom minden utazásomnál rögzíteni, milyen késéssel érkezik meg a vonat a kiindulási pontra (ez többnyire vagy Cegléd, vagy Bp.-Zugló) illetve azt is, hogy mekkora késéssel érkezik a célállomásra (tipikusan Bp.-Zugló, vagy Cegléd).

Remélem érdekes táblázatot sikerül összeraknom pár út alatt…

Megint Állunk Vaze – tények
Irány Dátum Indulás m.rend szerint Indulás Érkezés m.rend szerint Érkezés Késés Menetidő m.rend szerint Menetidő Megjegyzés
C.-Z.»
2008.12.08. 08:18 08:20 09:15 09:25 10p 57p 65p
Albertirsán»
Z.-C.»
2008.12.08. 14:20 14:21 15:15 15:20 5p 55p 59p
C.-Z.»
2008.12.15. 11:13 12:00 47p
VDSzSz sztrájk»
C.-Z.»
2008.12.18. 08:13 09:00 47p
VDSzSz sztrájk»
C.-Z.»
2009.01.16. 08:13 8:16 09:00 9:06 6p 47p 50p
fotó»
Z.-C.»
2009.01.16. 12:59 13:01 13:47 13:47 47p 45p
fotó»
C.-Z.»
2009.01.23. 08:13 8:16 09:00 9:05 5p 47p 49p
fotó»
Z.-C.»
2009.01.23. 15:59 16:00 16:47 16:52 5p 47p 52p
C.-Z.»
2009.02.02. 08:13 8:14 09:00 9:05 5p 47p 51p
fotó»
Z.-C.»
2009.02.02. 12:09 12:10 13:12 13:15 3p 63p 65p
C.-Z.»
2009.02.09. 08:13 8:14 09:00 9:02 2p 47p 48p
fotó»
C.-Z.»
2009.02.09. 18:00 18:00 18:47 19:07 20p 47p 67p
fotó»
C.-Z.»
2009.02.13. 08:13 8:20 09:00 9:13 13p 47p 53p
fotó»
Z.-C.»
2009.02.13. 19:59 20:14 20:47 21:04 17p 48p 50p
fotó»
C.-Z.»
2009.02.27. 08:13 8:17 09:00 9:05 5p 47p 48p
fotó»
Z.-C.»
2009.02.27. 19:59 20:12 20:47 20:56 9p 48p 44p
fotó»
C.-Z.»
2009.03.20. 10:13 10:16 11:07 11:13 6p 54p 57p
fotó»
Z.-C.»
2009.03.20. 14:56 14:57 15:47 15:54 7p 51p 57p
fotó»
C.-Z.»
2009.03.27. 10:13 10:17 11:07 11:15 8p 54p 59p
fotó»
Z.-C.»
2009.03.27. 16:56 16:58 17:47 17:55 8p 51p 57p
fotó»
C.-Z.»
2009.04.10. 12:13 12:21 13:02 13:17 15p 49p 56p
fotó»
Z.-C.»
2009.04.10. 14:56 15:00 15:47 16:05 18p 51p 65p
fotó»
C.-Z.»
2009.04.23. 8:13 8:17 9:10 9:15 5p 57p 58p
fotó»
Z.-C.»
2009.04.23. 19:49 19:49 20:42 20:42 53p 53p óraműpontosság!
C.-Z.»
2009.05.04. 9:13 9:14 10:10 10:10 57p 56p
fotó»
Z.-C.»
2009.05.04. 14:49 14:50 15:47 15:45 -2p 58p 55p
fotó»
C.-Z.»
2009.05.15. 10:13 10:14 11:10 11:12 2p 57p 58p
fotó»
Z.-C.»
2009.05.15. 17:50 17:51 18:47 18:47 57p 56p
fotó»
C.-Z.»
2009.05.21. 10:13 10:15 11:10 11:10 57p 55p
fotó»
Z.-C.»
2009.05.21. 15:49 15:51 16:47 16:47 58p 56p
C.-Z.»
2009.06.11. 8:13 8:14 9:00 9:09 9p 47p 55p
fotó»
Z.-C.»
2009.06.11. 14:59 15:01 15:47 15:49 2p 48p 48p
fotó»
C.-Z.»
2009.06.19. 8:13 8:15 9:00 9:03 3p 47p 48p
fotó»
Z.-C.»
2009.06.19. 18:59 19:01 19:47 19:50 3p 48p 49p
fotó»
C.-Z.»
2009.07.03. 8:13 8:18 9:00 9:14 14p 47p 56p
fotó»
Z.-C.»
2009.07.03. 14:59 15:10 15:47 15:58 9p 48p 48p
fotó»
C.-Z.»
2009.07.15. 9:13 9:19 10:00 10:07 7p 47p 48p
fotó»
Z.-C.»
2009.07.15. 14:59 15:01 15:47 15:54 7p 48p 53p
fotó»
C.-Z.»
2009.08.03. 8:13 8:18 9:00 9:05 5p 47p 47p
fotó»
Z.-C.»
2009.08.03. 18:59 19:01 19:47 15:48 1p 48p 48p
fotó»
C.-Z.»
2009.08.12. 8:13 8:18 9:00 9:16 16p 47p 58p
fotó»
Z.-C.»
2009.08.12. 15:39 15:43 16:42 16:45 3p 63p 62p
fotó»
C.-Z.»
2009.08.18. 8:13 8:19 9:00 9:05 5p 47p 46p
fotó»
Z.-C.»
2009.08.18. 17:39 17:40 18:42 18:44 2p 63p 64p
fotó»
C.-Z.»
2009.08.26. 9:13 9:15 10:00 10:01 1p 47p 46p
fotó»
Z.-C.»
2009.08.26. 16:59 17:03 17:47 17:50 3p 48p 47p
fotó»
C.-Z.»
2009.08.28. 10:13 10:19 11:00 11:06 6p 47p 47p
fotó»
Z.-C.»
2009.08.28. 15:59 16:01 16:47 16:44 -3p 48p 43p
fotó»
C.-Z.»
2009.09.07. 8:13 8:25 9:00 9:08 8p 47p 43p
fotó»
Z.-C.»
2009.09.07. 15:59 16:00 16:47 16:48 1p 48p 48p
fotó»
C.-Z.»
2009.09.17. 12:38 12:39 13:25 13:28 3p 47p 49p
Z.-C.»
2009.09.17. 16:59 17:00 17:47 17:51 4p 48p 51p
C.-Z.»
2009.09.24. 8:13 8:15 9:00 9:00 47p 45p
Z.-C.»
2009.09.24. 14:59 15:01 15:47 15:47 48p 46p
C.-Z.»
2009.10.02. 8:13 8:17 9:00 9:02 2p 47p 45p
Z.-C.»
2009.10.02. 14:59 15:00 15:47 15:48 1p 48p 48p
C.-Z.»
2009.10.09. 8:13 8:17 9:00 9:02 2p 47p 45p
Z.-C.»
2009.10.09. 14:59 15:00 15:47 15:48 1p 48p 48p
Átlagos késés: 5,1 perc, 56 út alapján

287 perc, 56 út

Kattins a táblázatban a » jelekre a részletek megjelenítéséhez, vagy elrejtéséhez.

IDE kattints az összes részlet invertálásához.

Frissítés 2009.03.20-án: a MÁV-START változtatott a menetrenden, így a korábbi 47 perces menetidő helyett az IC vonatok 51-54 perces menetidővel közlekednek. Feltételezhetően ez Pilis állomás felújítása miatt történt. Mindezek ellenére továbbra sem sikerül késés nélkül közlekedni a Bp-Cegléd vonalon.

  1. 18 hozzászólás a “MÁV – a valóság” bejegyzéshez

  2. Japánoknál ez már néhány ember állásába került volna azt hiszem, valamint sok pénzbe amit visszatérítenek az utasoknak 🙂

    BKV-ról is lehetne ilyen lapot csinálni, ahol a nem működő jegy-automatákat soroljuk, nekem rögtön egy utazás alatt (6-os villamos oktogonig, majd haza) 3-ból 3 rossz volt, amiből egy benyelte a százasomat. Elég jó arány.

    Mice007 szólt hozzá 2008. dec. 11. napján 21:39-kor.

  3. eheh 🙂

    Birdie szólt hozzá 2008. dec. 11. napján 22:17-kor.

  4. Jó, hát én is mentem 8kor bérletet venni a Déli metró aluljáróba. Ott két kis doboz van, ahol elvileg 9ig lehet venni mindenfélét, azok kiírták, hogy zárva, kimentem a “konkurenciához” neki elfogyott, de legalább kedves volt, maradt a forgalmi ügyelet, ott meg hülyén néztek rám.
    Na ott kellett volna jegyzőkönyvet felvenni arról, hogy én nem tudtam bérletet venni, jegyet pedig nem fogok venni, mert annál többet utazom. Úgyhogy BKV is bekaphassa.
    Jó, tegyük hozzá, hogy az új útvonalak, és járatsűrűségek, csatlakozások egész korrektek lettek, egész tűrhetően lehet közlekedni BKVval mostanság.

    Domshow szólt hozzá 2008. dec. 16. napján 11:09-kor.

  5. Szerintem előbb a sztrájkon kéne túlélni…….
    Vajon milyen alapon akar a VDSzSz több tízezer vasutasnak fejenként nettó 250 ezer forintot kifizettetni? Vajon a mostani gazdasági helyzetben miért veszélyezteti a vasutasok munkalehetőségét, munkahelyeit? Vajon miért gördíti tovább a VDSzSz a jogilag, szakmailag, gazdaságilag teljesíthetetlen követeléseivel meghirdetett sztrájkot?
    Jogilag teljesíthetetlen követelés. Bárki vihet bármit?
    Az állami vagyonról szóló törvény, a privatizációról szóló törvény és egyéb jogszabályok, így a Btk. is lehetetlenné teszi, hogy az állami vagyon különböző részeire – így a privatizációból származó bevételre, jelen esetben a Cargo-privatizáció bevételére – tetszés szerint bárki igényt nyújtson be. Ha ez így lenne, akkor bárki, bármikor, bármit hazavihetne az állami vagyonból.
    Kifizetés az energiaszektorban? – 17 ezer fő elbocsátása…
    Privatizációs nyereségből a hazai privatizáció elmúlt húsz éves története során eladó cég munkavállalói soha nem részesedtek. A VDSzSz által említett energiaipari példa esetében a privatizáció során 6 év alatt elbocsátásra került közel 17 000 munkavállaló kapott újrakezdési támogatást, korengedményes nyugdíjat. Az aktív munkavállalók nem kaptak többletjuttatást.
    Mit mond a Privatizációs Törvény?
    A Privatizációs Törvény 55. §-ában a kedvezményes munkavállalói tulajdonszerzés a MÁV Cargo, azaz a privatizált cég munkavállalóira vonatkozik, ezért a MÁV – és később önállósult más leányvállatainak – munkavállalói tekintetében semmiféle ilyen technika nem alkalmazható. A törvények szövegéből és szelleméből egyértelműen következik, hogy a Privatizációs Törvény kizárólag a privatizált, de nem az eladó társaság munkavállalóira vonatkozik.
    Mire szolgál a Cargo eladásából befolyó pénz?
    A Cargo értékesítéséből befolyó pénzt a MÁV hiteleinek törlesztésére és műszaki, technológiai fejlesztésre fordítja, amely a munkavállalók munkavégzési feltételeit és az utazó közönség utazási feltételeinek javítását szolgálja.
    Sztrájk – szemben a társadalommal?
    A VDSzSz-t az indokolatlan, jogszerűtlen követelései nem csak a MÁV Csoporttal és a többi szakszervezettel, hanem valamennyi adófizető magyar állampolgárral szembeállítják. A MÁV nem osztogathatja, és nem is osztogatja szét a privatizációs bevételek egyetlen fillérjét sem! Mint ahogy nem osztja szét a munkavállalók között a felhalmozott veszteségeket, a kamatokat, a megrongált vasúti berendezések kárának költségeit sem.
    Finanszírozható az extra plusz 10%-os béremelés az önállósult MÁV-vállalatok dolgozói számára?
    Nézzünk csak körbe, hogy miről szólnak a hírek manapság! A legnagyobb nemzetközi és hazai cégek leállítják gyártásukat, üzemek zárnak be, szolgáltatók jutnak csődbe. Százával küldik el a dolgozókat külföldön és itthon is. A VDSzSz pedig ilyen gazdasági körülmények között tízezernél több embernek követel 10%-os extra béremelést. Vajon nem veszélyezteti ezzel a vasutas dolgozók munkahelyeit?
    Mindemellett nincs semmi olyan jogszabály, szerződés, külső vagy belső megállapodás, amire hivatkozva megfogalmazta ezt a követelését a VDSzSz.
    Mit kockáztat az, aki sztrájkol?
    A biztonságunkat, a fejlődésünket és munkahelyünket! Erről szól a történet. Amennyiben a vasút és a vasúti dolgozók nem teljesítik – szerződésben rögzített – közszolgáltatási feladatukat, a minisztérium elvonhatja tőlünk a személyszállításra fordított pénzt, és odaadja a Volán társaságoknak. Nem marad a zsebünkben semmi! Oda lesz minden, amit terveztünk, amiért eddig küzdöttünk!
    Milyen károkat okoz a VDSzSz sztrájkja?
    – A VDSzSz sztrájkjával a vasutat, a vasutasokat károsítja meg, hiszen a károkat valakinek állnia kell, így kevesebb jut jóléti kiadásokra, bizonytalanabbá válnak a hosszú távú foglalkoztatás feltételei.
    – A teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkkal az utasokat hozza méltatlan és megalázó helyzetbe.
    – Anyagi és erkölcsi károkat okoz, gátolja a vasútüzem működését, a fejlesztéseket, a vasút megújulását.
    – A vasutasok nagyon nagy többsége dolgozni szeretne, a munkabeszüntetés ebben gátolja őket.
    A vasutasok hitelüket veszítik, még azok is, akik egyébként dolgoznak, dolgozni szeretnének.
    A kisebbség lerontja a becsületes, szolgáltatni akaró törekvést.
    A VDSzSz alaptalan, teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkja a munkahelyek jövőbeni biztonságát veszélyezteti, és az utasoknak a magyar vasútba vetett bizalmát. Beláthatatlan kockázatot és veszteségeket eredményez gazdaságilag és társadalmilag a MÁV-vállalatok számára.

    Toth Janos szólt hozzá 2008. dec. 19. napján 13:26-kor.

  6. Talán érdekes lehet a sztrájk témához:
    A Bakonyvasút Szövetség felhívása
    A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség, mely a 11-es sz. Győr-Veszprém vasútvonal hosszú távú fenntarthatósága, és hatékony üzemeltetése támogatása érdekében alakult önkormányzati és civil szervezet, felhívja a VDSZSZ-t, illetve a VDSZSZ által meghirdetett sztrájkokban résztvevő vasutasokat, hogy a Győr-Veszprém vasútvonal menetrend szerinti személyvonatainak forgalmát sztrájkjaik idején is maradéktalanul biztosítsák. A VDSZSZ többször kinyilvánította, hogy követelései között szerepel a Kormány által veszteségesnek ítélt, kis forgalmú vasútvonalak megtartása. A VDSZSZ rendszeres sztrájkjai azonban a vasúti mellékvonalak forgalmát, utasmegtartó képességét végletesen szétzilálják. Ez feltétlenül igaz a Győr-Veszprém vasútvonalra, ahol a győri pályaudvar felújítása miatti sok hónapig tartó átszállási anomáliák, valamint az immár sokadik VDSZSZ sztrájk miatt a napi ingázó utasforgalom jelentős csökkenését tapasztaljuk. A Bakonyvasút Szövetség úgy ítéli meg, hogy a vasútvonal forgalmát csak pontos, és kiszámítható vonatközlekedés biztosítása esetén lehet stabilizálni és középtávon növelni. Az ezzel ellentétes lépések a versenytárs közúti személyszállítási szolgáltatások nagy lefedettsége, valamint a személygépkocsi használat uralkodóvá válása miatt e vasútvonalon teljes utasvesztéshez, ezáltal a közlekedés végleges ellehetetlenüléséhez vezethetnek, ami egyben a sztrájkoló és nem sztrájkoló vasutas dolgozók munkahelyének megszűnését is jelentené.

    Kárász Béla szólt hozzá 2008. dec. 19. napján 13:27-kor.

  7. Ha jól informálnak a hírek ma tartanak 1milliárd hiánynál a sztrájk miatt. Utóbbi 10évben szerintem 2szer voltam vonaton szóval nem nevezem magam törzsutasnak de akármit hozhat a jövő, szerintem kis késések ilyen útidő 10%-a belefér, elvégre nem a frankfurti atomóra ketyeg bennük… kellemes ünnepeket.

    Columbiapower szólt hozzá 2008. dec. 21. napján 23:55-kor.

  8. Azt mondod, hogy a menetidő 10%-a az kevés, és belefér? Csak gondolj egy öt-hat vagy hét órás útra. Ott azért már nem kevés az a tíz százalék. Pont arra jó, hogy ne tudj normálisan kalkulálni az egyéb tömegközlekedési eszközökkel.

    Navarot szólt hozzá 2008. dec. 22. napján 22:32-kor.

  9. Béla:

    Nahát, a Cuha-völgyben még én is “Túráztam a vonatért”.
    Teljesen egyetértek, ha az utasok végleg átszoknak a buszra, akkor tényleg megszűnik az a vonal. Pedig aki utazott már azon a szakaszon, tudja, milyen gyönyörű…

    Columbiapower:

    Nem számoltál azokkal, akik átszállva tudnak csak haza jutni. Nekik marhára nem mindegy még az 5 perces késés sem…
    Azt egyébként sem értem, hogy miért tartod “beleférősnek”. Mint tudjuk, az idő pénz. Ha a főnöknek azt mondád, hogyi, a vonatok 10%-os pontatlansággal járnak, szerinted tapsolna neki? És mit szólnál hozzá, ha azt mondaná, hogy rendben, akkor a fizetésed is csak 10% pontossággal adjuk meg, jövő hónapban 10%-kal kevesebbet kapsz… Jó esetben. Rosszabbikban elbucsát és felvesz egy olyat, aki beér időben… Ez neked beleférne?

    Ha valaki időre dolgozik, akkor tanulja meg azt be is tartani. Más országokban, vajon miért működik? Itthon miért nem?
    Megmondom: azért, mert nem vonják felelősségre azokat, akik a késéseket okozzák. Mert ha befagy egy váltó, oké, aláírom. Vagy ha leszakad a felsővezeték.
    De ha a bakter elalszik… Azt nem tudom tolerálni.

    Birdie szólt hozzá 2008. dec. 23. napján 10:59-kor.

  10. Igaz valószínűleg csak kitaláció, de nagyon szellemes 🙂

    http://www.hirmax.net/cikk/magyar-diak-aranyermes-a-nemzetkozi-terepasztal-versenyen

    “Tragikomédia: aranyérmet nyert – abszurd kategóriában – a MÁV valósághű
    ábrázolása 2009-01-06. 12:17 Idén huszadik alkalommal rendezték meg
    Hannoverben a YOURAIL-t, a fiatal vasútbarátok nemzetközi
    terepasztal-versenyét, és ezúttal egy honfitársunk
    kategóriagyőztes lett. A tizenhét éves Kiskuti Dániel öröme mégsem
    maradéktalan, mert szerinte a MÁV-hangulatra komponált terepasztalt a zsűri
    csak tévedésből találta viccesnek.

    A hannoveri rendezvény kategóriájában a legnagyobbnak számít a világon, és
    csupán minden negyedik évben rendezik meg. Idén 78 ország képviseltette
    magát több mint 1500 fővel. A hannoveri kiállítóterület hat óriáscsarnokát
    maradéktalanul kitöltötte a
    versenyre benevezett 487 terepasztal. Ezek között volt Dániel műve is,
    amelynek címe Magyar Valóság.
    A középiskolás diák két teljes évet szentelt a terepasztal megalkotására,
    beszerezte a szükséges szerelvény-modelleket, és megépítette a vasúti pálya
    környezetét. “Minél inkább a valóság torzítatlan megjelenítése volt a célom”
    – nyilatkozta Kiskuti. “A
    vonatszerelvények esetében egyszerű volt a dolgom, mert ezeket elég volt
    néhányszor a betonfalhoz vágni, majd egy hónapra betettem az akváriumba a
    rozsda miatt, helyenként barnás festékkel kezeltem a karosszériát, és végül
    filctollal felrajzoltam a
    graffitiket a vonat oldalára.”
    “Nehezebb dolgom volt a bábukkal, ugyanis a makettekhez használatos figurák
    gyárilag mosolygósak, barátságos kinézetűek, és derékbőségük kisebb, mint a
    magasságuk. De egy ilyet már csak a hitelesség miatt sem ültethettem egy
    MÁV-os jegypénztárba. Ugyanígy

    az utasok arcát is át kellett festenem anyázóssá. De a legkeményebb dió a
    jegyellenőr volt: bejártam az összes boltot, amíg végre sikerült egy
    szunyókáló kaller-figurát találnom az egyik vonatkocsiba” – ecsetelte
    nehézségeit Kiskuti.
    A terepasztal helyszínre szállítása is körülményes volt, hiszen a fiú –
    édesapja közreműködésével – a családi autó csomagtartójába gyömöszölve vitte
    a kellékeket Hannoverbe. Útközben az állomás épülete és több más tartozék is
    megsérült, de Dániel utólag
    visszatekintve örül, hogy így történt, mert a repedt falú állomás még
    hitelesebbé tette az alkotást.
    A szorgos munkának szemmel láthatóan meg is lett az eredménye: a verseny
    folyamán Kiskuti terepasztalánál tolongtak a látogatók, és folyamatosan
    kérdésekkel bombázták a készítőt:
    “Miért nincs az utastájékoztatón semmi sem kiírva?”

    “Miért csak az egyik pénztár előtt kígyózik hosszú sor?”

    “Miért pakolnak az egyik vonatroncsból fém alkatrészeket egy platós
    kisteherautóba?”
    A háromnapos rendezvény utolsó napján a zsűri végigjárta és értékelte az
    összes terepasztalt. Kiskuti így számol be a végső megmérettetésről:
    “Odajött hozzám a zsűri elnöke, és megkért, hogy indítsam el a vonatot, mert
    látni szeretnék, ahogy a pályán körbemegy. Azt válaszoltam, hogy ez sajnos
    nem lehetséges, mert sztrájk van, és a vonatok nem járnak. De mivel csak
    erősködtek, hogy indítsam el,
    tudattam velük, hogy addig nem megy a vonat, amíg nem adnak negyedmilliót.”
    “Azt hitték, hogy viccelek, úgyhogy elővettem a zsebemből egy zacskót,
    amiben volt vagy 50 vasutas figura, rámutattam az ujjammal, és lassan,
    tagoltan közöltem: Negyedmillió. Fejenként.”
    A szemtanúk elmondása alapján a zsűritagok ezen a kijelentésen először
    megdöbbentek, aztán hangos nevetésben törtek ki, és megjegyezték, hogy a
    fiúnak rendkívül jó a humorérzéke.
    Kiskuti az abszurd kategória aranyérmese lett, ugyanebben a kategóriában a
    másik két dobogós a csillagközi vonat és a szalmamozdony kompozíciók
    voltak.”

    Kócos szólt hozzá 2009. jan. 14. napján 04:09-kor.

  11. Bridie:

    Nem gondoltam hogy vasúti témákkal is foglalkozol…, bár némely tesztfotók alapján gyanús volt nekem.. ;-).

    Értem én amit írsz ezzel a táblázattal, de nem értek egyet vele. Nem tudom, mennyire van rálátásod a menetrendre/forgalomra/…, nekem sem sok, de azért egy kicsi van (azt hozzátéve, hogy az általad vizsgált vonalszakasz nem a MÁV mintaterülete).
    Azt mindenekelőtt kiemelném, hogy az 5 perc alatti késéseket nem számolják késésnek (érthető, ekkora késésnél a csatlakozások könnyedén bevárhatják egymást, ill. ekkora késést okozhat az is, hogy az utasok nem 1 perc alatt szállnak fel/le az állomásokon – csúcsidőben, ill. épp jön egy be nem tervezett ellen – tehervonat, mely amíg 40-el végigdöcög a maga 700méteres hosszával a kitérőkőn (ha van benne tengelytúlterhelt kocsi akkor 20-al), az nem 2 perc (de ezek a tehervonatok sokszor rentgeteg pénzt hoznak a konyhára), ezután a váltóállítás még 1 perc (lassabb bizber esetén), … . Hidd el, nem könnyű/talán szinte lehetetlen egy ilyen rendszert (sűrű elővárosi forgalom, nemzetközi teherforgalom, IC forgalom) pontosan üzemeltetni.

    Azt is fontos tudni, hogy egy átlagos gyorsvonat, ha késik 10 percet, és meg tudják állapítani a felelőst, akkor az annak az embernek kb. 60 ezer ft-jába fog kerülni. Terméseztesen az ezt vizsgáló szakik közt sem ismeretlen fogalom a korrupció. Persze sok esetben viszont nem is lehet megállapítani felelősséget, mert a káoszelmélethez hasonlóan egy elhúzódó vámvizsgálat kihatással lehet elég sok vonatra, akár a határátkelőtől elég messze is (Kelebián fél órával káésőbb engedik át az Avalát, és Budapest alatt az említett vonat belekavar egy – két személyvonat menetrendjébe).

    Tehát kérlek árnyaltan nézd ezt a kérdést, prot és kontrát (elég súlyos pro, hogy a Budapest – Cegléd vonalszakasz egy rohadt forgalmas szakasz, és ugyan nem ismerem a bizbert, ill. azt, hogy van-e KÖFI (központi forgalomirányítás), de ezen terület fejlesztése sokat segíthet a késésekben). Van hibája a MÁVnak bőven, és vízfej is van ott, sok, de hidd el, a (tudtommal) egyik leghirhedtebb vonalon a 6 perces átlakésés egész jó eredmény! Azt pedig nem hiszem, hogy csak a mávnál lennének késések ;-).

    Matus István szólt hozzá 2009. feb. 9. napján 22:05-kor.

  12. Kócos:

    Ezt olvastam már, huhh, nagyon komoly! 😉 Nagyon egyetértek a leírással ;-).

    Matus István szólt hozzá 2009. feb. 9. napján 22:07-kor.

  13. Kedves István!

    Általában azzal foglalkozom, ami érdekel, vagy érint. A svájci frank árfolyamának alakulása nem érint, ezért nem is foglalkozom vele, az euroé viszont igen, így azzal foglalkozom (mármint nyomonkövetem az alakulását).

    Ugyanígy a MÁV által nyújtott szolgáltatások milyensége is érdekel, mivel érint, hiszen hetente utazok fel BP-re és vissza, no meg azért is, mert elég sokat elmond az országunkról egy külföldi szemében. Én szeretném, ha fejlődnénk végre és a sok-sok sikkasztás és korrupció helyett végre a valós értékek és nem az egyéni érdekek lennének a fontosabbak.
    Nem hiszem egy percig sem, hogy ezzel megváltanám a világot, csupán tényeket közlök, amikről mindenki azt von le következtetésnek, amit akar. Ha úgy tetszik, ez egy kimutatás.

    De nézzük akkor az én szubjektív, személyes nézeteimet:
    Azt írod, hogy a MÁV nem számolja késésnek az 5 percnél kisebbeket. Oké, de én nem a MÁV vagyok, hanem az UTAS :). Ha a mentrendben azt írja, hogy 9:00-ra ér fel, akkor érjen fel 9:00-ra. Ha viszont állandóan 5 percet késik az IC, akkor miért nem ír a menetrendbe inkább 9:05-öt?
    Mindenki boldog és elégedett lenne, sőt, ha esetleg valami isteni csoda folytán felérne egy hónapban egyszer 9:00-ra, az utasok még hálásak is lennének. Ezzel csak azt akarom jelezni, hogy mindenki annyit vállaljon, amennyit tud. Minek vállal többet, aki képtelen azt betartani?

    Tény, hogy nem vagyok különösebben tájékozott a dolog technikai, technológiai vagy egyéb hátterével, de megmondom őszintén, nem is nagyon érdekel. Én csak egy Utas vagyok, aki fizet a szolgáltatásért, méghozzá nem keveset, ennek fejében a kiírt menetrend szerint várja el, hogy a szolgáltatás megtörténjen.
    A menetrendet nem én írtam, tehát nem én kérek lehetetlent.

    Az is tény, hogy az utasok felszállása időbe telik, de amikor a menetrendet tervezik, ezt is belekalkulálják, vagy ha nem, akkor az az ő bajuk. Arról nem is beszélve, hogy a Ferihegy és Cegléd közötti cirka 55 km alatt azért be lehet hozni 10 perc késést is. Legalábbis volt már erre példa, ezért gondolom, hogy ha egyszer sikerült, akkor máskor is sikerülhet. Persze azt nem tudom, hogy szabályos volt-e ekkor a vonatvezető és éppen az életünket kockáztatta-e. 😉

    Igazából az sem vígasztal, hogy ilyen esetben a vonatvezetőt, vagy a forgalmistát, vagy a baktert hány ezer forinttal rövidítik meg. A késés során ugyanis nem a bakternek van kellemetlensége, hanem az utasoknak, főleg akkor, ha egy átszállást emiatt késik le.
    Vajon a felelőstől levont pénzt miért nyeli le a MÁV? Miért nem téríti vissza a jegy árának egy részét, ha a szolgáltatás nem a kiírásnak megfelelően alakult? Adjon vissza 20 Ft-ot, már az is egy gesztus lenne. De ilyen a MÁV részéről nincs. Ha az érvényesség napján váltok vissza egy fel nem használt menetjegyet, még akkor sem adja vissza a teljes árat, mindenféle költségeket von le.
    Szóval jópofa, hogy megbünteti a felelőst, de azokról sem kellene megfeledkezni, akik az egészet elszenvedték, tudniillik az Utasokról, akikből él a cég (vagy annak csupán a vezetősége?) (MÁV-START-ról beszélünk ugye…).

    Sok pénzt hoz a konyhára a tehervonat? Remek! Örülök neki, hogy ha egy cégnek jól megy. Az az országot is erősíti. Viszont ha a MÁV vezetése úgy dönt, hogy inkább a nagyobb profitú tehervonatot engedi be a személyvonat előtt a vágányokra, akkor térítsen vissza a személyszállítás árából, hiszen az úgyis olyan kis profitú és másodlagos. Valamit valamiért. Ja, hogy az egy másik cég? Aha, értem már miért darabolgatnak, mert így lehet egymásra mutogatni. 🙁

    Eddig egyébként elnéző voltam és alapvetően türelmes ember is vagyok (jónagybirka hülye magyar 😉 ), amíg a késések nem voltak mindennaposak, de cirka egy éve ez vaamiért megváltozott. Ha 1 évvel ezelőttig (pontosabban a Bp.-Cegléd vonal felújítását megelőzően, ami asszem 3-4 éve lehetett) 95%-ban menetrend szerint tudtak járni a vonatok, akkor… akkor… akkor vajon most miért nem működik a dolog?

    Persze elfoglalom én magam közben, hiszen dolgom van bőven, az irodámat az ölemben szállítom, a tegnapi 20 perces késés még csak fel sem tűnt, mert éppen hogy végeztem a termékfotók kivágásával, amikor Ceglédre értünk.
    De azért statisztikának ez nem utolsó. Máshol még nem nagyon láttam ilyesmit.

    Birdie szólt hozzá 2009. feb. 10. napján 08:50-kor.

  14. A sztrájkról:
    Magyarországon az érdekérvényesítésnek ez a formája még gyerekcipőben sincs. Ha sztrájkolnak a vasutasok, a buszosok kezüket lábukat törik, hogy többet dolgozzanak, és viszont, és minden téren.
    Az állami vagyon privatizációjából más cégek alkalmazottai is kaptak már részesedést (pl. erőművek)
    A menetrendhez: szintén magyar módszer szerint működik, mint oly sok más is nálunk, melynek eredményét mindenki látja: sok beszéd, sok szervezés, szép prériumok, eredmény meg semmi.

    Pista szólt hozzá 2009. Már. 27. napján 10:37-kor.

  15. Egy érdekesség.

    Vasárnap jöttem haza a menyasszonyomtól a szokásos vonattal, ami szokás szerint késet.
    55 percet késett a pletykák szerint (amit kérdésemre a kalauz is megerősített) azért, mert a BP felé közlekedő Maros IC 90 perc késéssel ért BP-re és ugyanaz a kalauz megy azzal a vonattal föl ami a gyorssal le.

    Magic Boy szólt hozzá 2009. Júl. 21. napján 18:59-kor.

  16. Bakker :D:D:D Ez már milyen gáz 😀

    Birdie szólt hozzá 2009. Júl. 24. napján 21:24-kor.

  17. Hali!
    Érdekes táblázat, de ezek a késések még nem veszélyesek, a minap felugrottam Kelenföldre, odafelé cirka 15percet késett a személyvonatom, visszafelé pedig 10percet vártam az indulásra, de ez mind semmi, másfél hete Székesfehérvárra mentem, már az indulásnál volt 6perc késés, és mire a végállomásra sikeresen megérkeztem csupán 27percet késett a vonat..Holnap megint Székesfehérvárra megyek, kiváncsi leszek…:D

    Mágus szólt hozzá 2009. okt. 1. napján 22:27-kor.

  18. Ha jól tudom, akkor Kubában pont az ellenkezője van mint Japánban. A példám, igaz a buszokra vonatkozik, de gondolom nem lehet másként az másik utazási társaságnál sem.
    Egyszer a rádióban hallottam, h kint volt egyik riportalany és azt mondta, hogy az utasok felszálltak a buszra, mire a sofőr leszállt és elment ebédelni. Vártak úgy 1-1,5 órát és utána indultak el. Közben senki nem volt ideges, mindenki teljesen nyugodt volt. Ott úgy látszik ez normális.

    Varga Zsolt szólt hozzá 2015. jún. 24. napján 15:24-kor.

  1. 1 Trackback(s)

  2. jan 16, 2009: Birdie blogja » Blog Archive » Olympus E-30, Zuiko Digital 12-60mm vs. 14-54mm II

Szólj hozzá!

Csak a kulturált, emberi hangnemű hozzászólások kerülnek publikus nyilvánosságra. A gyalázkodó, bunkó hozzászólások mennek a kukába.