Canon EOS 90D

Teszteljük a Canon nyár végén bejelentett új, APS-C szenzoros tükörreflexes fényképezőgépét, az EOS 90D-t.



A Canon EOS 90D jelentősen fentebb lépett mind felbontásban, mint sorozat sebességben. Gyakorlatilag az eddigi (összes gyártó közül) legnagyobb felbontással büszkélkedhet (az APS-C szenzoros DSLR-ek között). Sorozat sebessége pedig még az EOS 7D Mark II fölé is emelkedik – emiatt aztán részben tekinthetjük a 7D Mark II “utódjának” is. Leszámítva persze azt, hogy az EOS 90D-ben nincs meg a 7D Mark II igen széles és sok fókuszpontból álló fókuszrendszere, illetve memóriakártyából is csak egyet kezel.
A 90D viszont egyértelműen és tagadhatatlanul a legkomolyabb két számjegyű EOS xxD modell, amely immár Ultra HD videofelvétel rögzítésére is képes, s eláruljuk: mindezt további képkivágás nélkül teszi.

Persze nagy kérdés lehet, hogy a 32 Mpixeles felbontása vajon milyen objektívvel lesz kihasználható, illetve hogy nem lesz-e túl nagy a képzaj.
Nos, az biztos, hogy az egyszerűbb zoomobjektívek már enyhén lágy képet vetítenek majd nyitott blendén a szenzorra, de rekeszelve, illetve minőségi fix gyújtótávolságú objektívekkel biztosan kihasználható lesz ez a felbontás. Kicsit tehát tekintsünk úgy az EOS 90D-re, mint egy 6 literes V6-os sportkocsira, amellyel városban is lehet közlekedni, illetve mehetünk vele autópályán is, de a foga fehérjét igazán a sebességkorlát nélküli német autópályákon tudja kimutatni…

A képzajról egyelőre csak a JPEG képek alapján nyilatkozhatunk, hiszen Lightroom támogatás még nincs az EOS 90D-hez (frissítés: mégis van támogatás, így a megjelenő cikkünkben RAW-ból konvertált képeket is tudunk mutatni! 🙂 ). Viszont amit a gép saját JPEG-ein látunk, az nagyon meggyőző. Összevetve az EOS 80D ISO1600-as képével, az EOS 90D ISO1600-on nem mutat magasabb képzajt, viszont visszafogottabb a részletek elvesztése, jobb a zajszűrő algoritmus, nem annyira “vízfestékes kép” szerű az összhatás.

Tesztünk hamarosan olvasható lesz a Pixinfo.com weboldalunkon.
(Frissítés: az azóta megjelent tesztünk itt érhető el:
https://pixinfo.com/cikkek/kiprobaltuk-canon-eos-90d-teszt/)

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

6 hozzászólás a(z) Canon EOS 90D bejegyzéshez

  1. József mondta:

    Sziasztok!

    Lightroom-mal kapcsolatban kérdezném, hogy sikerült RAW támogatást szereznetek? Nekem nem ismeri fel a gépet a LR, a support pedig 90 napot ígért.

    Köszönöm,

    József

  2. Birdie mondta:

    Szia!

    Igen, a 8.4-es Lightroom Classic szépen megeszi a RAW és cRAW fájlokat egyaránt, bár úgy tűnik, hogy ez még nem teljesen végleges támogatás, mivel Camera Standard színprofil még nem érhető el belőle.

  3. Dávid mondta:

    Szia!

    Szeretném megkérdezni, hogy vertikálisan is mutatja a digitális szintező a szintezést, vagy csak horizontálisan?

    Köszönöm, Dávid

  4. Birdie mondta:

    Szia!

    Cikkünket itt találod:
    https://pixinfo.com/cikkek/kiprobaltuk-canon-eos-90d-teszt/

    A virtuális horizont csak a forgatást jelzi, a döntést sajnos nem.

  5. Peti mondta:

    Szia Birdie!
    Először is, szeetem a cikkeidet, csak így tovább!
    A kérdésem pedig:
    Érdemes L-es obikban gondolkodni a 90D mellé? Vagy pl a Canon 17-55 is kiszolgálja? 55-250 stm? 10-18 stm? Fix 50 stm?

  6. Birdie mondta:

    Szia!

    Köszönöm, örülök, igyekszem!

    Kérdésedre válaszolva: igen, APS-C-n is előnyt adhat egy L-es objektív, sőt, a kisebb pixelméretek eleve komolyabb elvárásokat támasztanak az objektívek feloldóképességével (felbontásával) szemben. Más kérdés, hogy kifejezetten APS-C-re nem létezik L-es objektív, azt a Canon csak a full-frame-es szenzorra fejlesztett objektívjeinél használja.

    De itt is igaz, hogy nem minden arany, ami fénylik. Pl. tipikus tévedés, amikor valaki egy 17-40mm f/4 L-et teker fel APS-C-s gépre. Eleve a 17-40-es az egyik leggyengébb L-es objektív, a képsarkok még APS-C kivágással sem mindig tökéletesek nyitott blendén. Hasonló, mint a Canon EF-S 17-55mm f/2,8 IS USM, de akkor már miért ne legyen egy fényértékkel jobb a fényerő és használhatunk optikai stabilizátort is.

    Viszont ha képminőségre akarunk gyúrni, akkor sokkal jobban jár az ember egy Sigma 18-35mm f/1,8 DC HSM | Art-tal, ha meg a használhatóság kitolása a cél, akkor a Sigma 17-70mm f/2,8-4 DC OS HSM MACRO | Contemporary is remek választás lehet.

    Makrónál kicsit speciális a helyzet, ott lenne éppen értelme az L-es 100-as makrónak, habár pont ennek az objektívnek a nem L-es verziója ugyanolyan jó, tehát egy EF 100mm f/2,8 USM is elég, nem feltétlenül szükséges az EF 100mm f/2,8 L IS USM (makrónál egyébként sincs sok értelme az optikai stabilizátornak, az ember előre-hátra dűlöngélését nem tudja korrigálni). Persze remek áron érhető el ma már az EF-S 60mm f/2,8 USM is, de ha esetleg valaha full-frame DSLR-re lépnél, akkor ezt cserélni kell. Nekem mázlim volt, még akkor megvettem a 100-as makrót, amikor az EF-S 60-as még nem is létezett, így most full-frame-re is van egy jó makró obim 🙂

    A Canon 55-250mm f/4-5,6 IS STM a 90D felbontását tele végnél nem valószínű, hogy ki tudja rajzolni, ha a minőség fontos, akkor egy 70-200mm f/4 L-től érdemes indulni (vagy fentebb keresgélve ott az Is változat, illetve a Sigma hasonló gyutáv tartományú, f/2,8 fényerejű Sports objektíve is remek, kb. hasonló áron, mint a Canon 70-200/4 L IS II USM.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük