A Telekom profizmus, avagy hogyan veszítsünk el egy ügyfelet a szar hozzáállásunkkal

2017. április 27. csütörtök – 16:52

Történt egyszer régen,
talán még egy mesében,
hogy ADSL szolgáltatásra igényt jelentettem,
melyet kívánságomra elérhettem.

Kezdhetném akár így is, mint Nyomasek Bobó.
S milyen jópofa is lenne, ha végig rímekben írnám le a történetet. Az azonban annyira hosszú, hogy nincs az a jambus, amit köré lehetne tekerni. Úgyhogy marad a pléjntekszt.

Szóval történetünk még 2001-ben kezdődik, amikor is elérkezettnek láttam az időt, hogy saját otthonomban is internetszolgáltatást vegyek igénybe. Akkoriban még a suliban tanítottam, ahol a Sulinet végül is minden vágyát kielégíthette egy átlag embernek, de én már akkor is függőbb voltam, így otthoni netet akartam.
A modemes időben nem gondolkoztam én internethozzáférésen és a BBS-eket is csak offline használtam, de a DSL elérhető ára nagyon kecsegtető volt.
Ha még emlékszel rá: akkoriban 384 kbit/s sávszélességet adtak letöltésre havi 14 ezer Ft-ért. Állat volt.

Aztán jöttek a sebesség növelések. Előbb 512k-ra, majd 1M-ra bővítettek, majd jött a 2, 4 és 10 Mbit, meg a 20 és 30, bár utóbbi kettőből én már kimaradtam.

Állítólag nem bírja a vonal, ezért nálam nem lehet, mert messze vagyok a központtól.
Ebbe persze bele is nyugodtam, ha messze a DSLAM, akkor messze, ez van.
A dolog pikantériája azonban az, hogy valójában simán lehetne most is 30 Mbites ADSL-em, ha a Telekom azt egy kicsit is akarta volna…

De ne szaladjunk ennyire előre.
Nézzük, hol hibázott többször is a Telekom, amik miatt egy jó időre elment tőlük a kedvem.

Az első hibát akkor követték el, amikor az 1 Mbites sávszélességre frissítésnél nem ajánlották fel a DSL modem cseréjét, csupán félvállról azt közölték, hogy a nálam lévő Siemens modell idejétmúlt, így ha szeretném kihasználni a sávszélességet, akkor vásároljak magam.
Mint utóbb kiderült, csak egy kicsit kellett volna vernem az asztalt és nekem is cserélték volna, de én ostoba elhittem az akkor talán még Axeleronak hívott bandának, hogy ez tényleg így van.
Mindegy, vettem 8 ezerért egy D-Link modemet, ami pöpec és gyors és végre hasít a net…

Telt múlt az idő, jöttek az újabb duplázások, mígnem el nem értük a 10 Mbitet.
A 10 Mbps azonban csak álom maradt, ugyanis 8-nál az istennek se jött több. Kérdésemre elmondták, hogy a csatlakozási pont túl messze van a központtól, ezért ez a vonal csak ennyit bír.
Ok, hát ha ennyit, akkor ennyit.

Pár évvel később, amikor már a 20 és 30 Mbites ADSL-eket kínált a Telekom, többször is hívtak telefonon, hogy nem szeretnék-e feljebb lépni.
Mármint hogy én? Ó dehogy nem!
Viszont feltettem egy olyan kérdést, hogy ha a másodpercenkénti 10 Mbitből csak 8 csurog ki a kábel végin, amit eddig arra fogtak, hogy ennyit bír a vonal, akkor vajon a 20 és 30 Mbites csomagoknál mi a garancia arra, hogy több lesz a sávszélesség? Lehet-e úgy csomagot váltani, hogy ha nem tud a szolgáltató a jelenlegihez képest nagyobb sávszélességet nyújtani, akkor vissza lehessen lépni a korábbi csomagra?
A válasz természetesen NEM volt.
Köszönjük Emese, akkor ezt NEM kérem! 😛

Így telt el uszkve 2-3 év, mire eljutottunk odáig, hogy a házikó felújítása idejére elköltözzünk. A költözés zökkenőmentes volt, a telefon és netszolgáltatást is át tudtam vinni pár ezer Ft-ért cserébe az új címre, majd ugyanezt visszafelé is.
A visszaköltözés előtti héten személyesen mentem be a helyi T-pontba, ahol megadtam a költözés dátumát és kértem az áthelyezést.
Az áthelyezés meg is történt, ám ami ez után következett, az a röhej kategória.

Egyszer csak kapok egy levelet a Tré-től, hogy lejárt tartozásom van, fizessem be és különben is, 500 Ft dádá, stb.
Mivel nem szokásom határidőn túl fizetni, igencsak fura volt a dolog számomra. Nézem, jah, ez még a költözés előtti szolgáltatásé. De vajon ez miért nincs befizetve?
Ja bazz, hát ezek a hülyék nem az átmeneti címre küldték, ahonnan már elköltöztünk?
A vicc az egészben, hogy a számla kiállítási dátuma régebbi, mint a költözés és áthelyezés időpontjáé, tehát a számla kiállításakor már tudniuk kellett, hogy én már nem ott lakom.

Amikor telefonon panaszt tettem, természetesen az volt a válasz, hogy oda küldik, ahol a szolgáltatást igénybe vettem. Mire közöltem, hogy ezek után nem csoda, hogy nem fizettem be, hiszen nem laktam már ott, és nézzen utána, hogy ekkor és ekkor benyújtottam az áthelyezésre vonatkozó kérelmem, amelyet teljesítettek is, tehát ők voltak a hülyék, hogy nem tudták követni, hogy mi az aktuális tartózkodási helyem. Végül kínkeservesen jóváírták az 500 Ft-os büntit, de elnézést nem kértek, továbbra is úgy tartották, hogy ők helyesen jártak el (lehet, hogy ÁSZF szinten helyesen, de baromira nem ügyfélközpontúan).

Aztán visszaköltözés után jöttek a gondok.
Frissen behúzott kábelek, mégis akadozó szolgáltatás, 2000-3000 ms-os pingidők (!!!), használhatatlanul lassú net.
Ez 4-5 éve megy, időnként, amikor már nem bírom cérnával, betelefonálok a 1412-re, bejelentem a hibát, amit ők készségesen meg is állapítanak, majd vagy kijön valaki, vagy nem, de ideig óráig megjavul a dolog.
Azóta többször volt már kint szerelő is, cseréltek mindent, amit lehet, hoztak új modemet (akkor már legalább nem a saját pénzemből kellett megvenni), kicserélték a szűrőt, átkötötték a csatlakozásokat, az oszlopon is, bent is, mókoltak amit tudtak, de a helyzet nem javult.

Néztem közben a Telekomos oldalt, hogy lehet, hogy az én címemre csak 10 Mbitet ajánl a rendszer, de a szomszédhoz már 50-et.
Sőt, a szembe szomszédnak is 50 Mbitet ír, de hozzánk csak 10-et.

A dolog nem hagyott nyugodni, mert most már a 0,5 Mbites feltöltés (!) kezd nagyon idegesítően lassú lenni, ráadásul a UPC megjelent az utcában az optikai kábelével, szóval épp ideje a Telekomnak valamit lépni, vagy amint vége a hűségidőmnek, úgy pattanok le, mint zománc a román lábasról.
Nyitott szemmel járva egyszer csak észrevettem egy furcsaságot.

Az az oszlop, ahonnan mi kapjuk a netet, már nem viszi tovább a kábelt. Tehát ezen a vonalon mi vagyunk az utolsó hozzáférő előfizető. Az utca másik végéből érkező, a szomszéd előtt lévő oszlopon ugyanez a helyzet.
A hozzánk írt max. 10 Mbit egyébként az utca további részére is igaz, sőt, a becsatlakozó útra is, míg az 50 Mbit az utca másik irányában teljes egészében megvan.
Vagyis valahogy így nézünk ki térkép szerint:

Mindez pedig a valóságban így:


Könnyű belátni, hogy ha az 50 Mbites oszlopról sikerülne bekötést szerezni, akkor nálunk is a hihetetlen 50 Mbps-mal düböröghetne a net (NEMRÖHÖG!), na jó, mivel távol vagyunk a másik DSLAM-tól is, lehet, hogy csak 20-30 Mbit jönne, de ezt előre szintén nem lehet tudni, bár a műszakisoknak tudniuk kell! Így viszont, hogy csak a 10 megás vonalra vagyunk kötve, meg van pecsételve a sorsunk.

A fent említett 2000 ms-os ping ismételt megjelenésénél újra telefonáltam a 1412-re, ahol, nem csak a hibát jelentettem be, hanem a fenti tapasztalatokat is, s kértem, hogy amennyiben lehetséges, kapcsoljanak már át engem valami műszakis kollégához, vagy valakihez, akivel tudnék egyeztetni az 50 Mbites bekötésről, illetve a lehetőségekről.
Nos, echte műszakist nem kapcsoltak, csak egy másik ügyintézőt, aki elmondta, hogy 2 év hűségidővel 700 Ft-os havi pótdíjért igénybe vehetem a sebességnövelő opciót, amely havi 100 gigáig kínál +20 Mbit sávszélességet a 4G hálózatot használva.

Hát ez éppen végső megoldásnak akár jó is lehet, de azért kértem, hogy nézzük már meg, hogy van-e mód a másik oszlopra átkötni. A táv kb. 20 méter, nem tudom, hogy ez mennyire korlátoz, de az utcában láttam már hasonló méretű bekötést, szóval talán annyira nem kivitelezhetetlen.
Hát majd akkor a hétfőn kivonuló műszakisok megnézik.

Hát nagyon vártam őket.

Persze nem jöttek.
A bejelentett hibára másnap jött az SMS, hogy elhárították, vagyis a szokásos ideiglenes megoldással újra megszüntették a hibát, ami persze azóta megint előjött…

A hét vége felé már kezdtem azon agyalni, hogy beadom a derakam és megrendelem ezt a 4G-s kiegészítőt, 2 év hűség ide vagy oda, a UPC 30 megás netje is többre jönne ki (3800 Ft), mint a jelenlegi havidíjam + a 700 Ft, amivel elvileg megvan a 28 megabit lefelé és 5 megabit felfelé, ami bőven elég is lenne. És így is nagy élmény lesz. Aztán talán egyszer a Telekom ide is elhozza az optikai szálat, ha már 2 utcával bentebbtől végig megvan a város nekik 😛

Csütörtökön azonban csengettek.
UPC-s üzletkötő.
Internet ajánlata van, érdekel-e.
Hát igazából láttam a UPC-s árakat a weboldalukon, de azért mondd csak koma.
Na és így előadta, hogy 120 megás netet tud kínálni 2990 Ft-os havidíjért, 2 év hűséggel, hogy ehhez mit szólok?

Igazából szóhoz se jutottam, annyira örültem neki!
Úgyhogy hamarosan viszlát telekom, velkám UPC. 🙂

De most őszintén.
Ha a Telekomot egy kicsit is érdekelné az ügyfél, akkor a rendszeres problémákat látva nem kellett volna már rég kideríteniük, hogy mi a fene a baj? Illetve amikor jeleztem, hogy van másik bekötési opció, nem kellett volna legalább elgondolkozniuk rajta, urambocsá’ kijönni helyszínre, megnézni a lehetőségeket…
Hiszen ha rá tudtak volna kötni a másik oszlopra és tudtak volna 30 Mbps-os csomagot adni, akkor nekem az teljesen jó is lett volna és nem köttetek ki és nem köttetek másik szolgáltatónál újat.
De ha ennyire letojják az ügyfelet, akkor ennyi.


Szólj hozzá!

Csak a kulturált, emberi hangnemű hozzászólások kerülnek publikus nyilvánosságra. A gyalázkodó, bunkó hozzászólások mennek a kukába.