A MÁV-Start kerekei lassan őrölnek – de legalább őrölnek

Történt egyszer, egy szép októberi napos délelőttön, hogy szokás szerint Budapestre kellett utaznom. A közlekedéshez ezúttal is a vonatot választottam. Az állomáson ácsorogva fura megoldásra lettem figyelmes…

Cegléd forgalmas hely, legalábbis a vasúti közlekedés szempontjából. Itt halad át a Budapest-Kecskemét-Szeged és a Budapest-Szolnok-Nyíregyháza (vagy Debrecen) vasútvonal is.
Aki tehát Szeged-Kecskemét felől szeretne Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza felé utazni, annak Cegléd felé kell venni az irányt, s itt átszállni.
Ez eddig tiszta.

Az azonban nem, hogy vajon miért történik meg, hogy a Szeged felől érkező Intercity vonat a Szolnok-Nyíregyháza felé közlekedő IC elindulása után érkezik meg.
Bár engem személy szerint nem érint és tojhatnék rá magasról, azért nem mentem el emellett szó nélkül, jeleztem egy e-mailben a MÁV-Start felé, hogy annyira nem kóser ez így. Hogy kicsit kompetensebbnek tűnjön a dolog, azt hazudtam, hogy engem is negatívan érint 😛

Október 14-én küldtem el tehát a levelem (afféle lobbizás a Kecskemét-Nyíregyháza között utazóknak 😉 ), melyre ma kaptam a választ.
Alant olvasható a kérdés/kérés, lentebb pedig a válasz.

T. MÁV-START ZRT.!

Szomorúan tapasztaltam, hogy nemrégiben módosították a Szeged – Kecskemét – Budapest útvonalon közlekedő intercity vonatok menetrendjét. Természetesen ez önmagában nem volna baj, ha a változtatás logikus és szükségszerű. Nyilván nem ismerem a lépés hátterét, így nem tudhatom, hogy mennyire volt szükséges. Ugyanakkor biztos vagyok abban, hogy nem vették figyelembe a megváltoztatott menetrend Kecskemét – Nyíregyháza viszonylatban utazókra gyakorolt negatív hatását.

A korábbi menetrend szerint a Szegedről induló intercity vonatok egész óra 10 perckor érkeztek Cegléd állomásra, így esélyt adva az óra 18 perckor Nyíregyházára közlekedő vonatra átszállásra.

Tekintettel arra, hogy az új menetrend szerint a szegedi IC óra 20 perckor érkezik Ceglédre, így már ideális esetben sincs mód az óra 18-kor tovább induló, Nyíregyháza felé közlekedő IC-re való átszállásra.

Biztos vagyok benne, hogy ez a változás nem csak engem érint negatívan, így kérem vizsgálják meg a Szegedről induló IC vonatok indulási idejének 10 perccel előbbre hozásának lehetőségét!

Kérem ugyanakkor szíves tájékoztatásukat, ha az általam kért menetrend módosításnak olyan hatását nem vettem figyelembe, amely a Szeged – Nyíregyháza viszonylatban közlekedőkön kívüli utasoknak kellemetlenséget okozna.

Döntésüket előre is köszönöm, maradok tisztelettel:

S jött a válasz:
Tisztelt […]

Köszönjük a 2012. október 14-ei elektronikus levelét.

Megkeresésével kapcsolatban tudatjuk, hogy az Ön által igénybe vett Szeged – Cegléd vasútvonalon 2012. 10. 08. – 10. 22-ig pályaépítési munkálatok folytak. Biztosítani szeretnénk, hogy a MÁV Zrt. és Társaságunk munkatársai is arra törekedtek, hogy – figyelembe véve az elvégzendő munkákat – az Utasoknak a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzák.

A kiadott vágányzári menetrend álláspontunk szerint, a lehetőségeket figyelembe véve a legoptimálisabb megoldás volt. Itt szeretnénk informálni, hogy a pályafelújítási munkálatok kapacitásszűkülést vontak magukkal (például: állomások és/vagy pályaszakaszok vonatfogadó, áteresztő képessége, stb).

Felvetéseit megértjük, vélhetően történtek olyan változások is, melyek az egyéni közlekedés során a korábbi utazási lehetőségeket hátrányosan érintették. Az időszakos vágányzári menetrendek összeállításakor törekedtünk arra, hogy Utasaink számára a lehető legjobb megoldást megtaláljuk, a késéseket és a zsúfoltságot lehetőségeinkhez mérten minimalizáljuk. Sajnáljuk amennyiben törekvésünk az Ön esetében nem valósult meg maradéktalanul.

A vágányzár befejezését követően, visszaállt a korábbi közlekedési rend, így továbbra is biztosítjuk Cegléd állomáson az átszállást Nyíregyháza irányába.

Köszönjük megkeresését.

Üdvözlettel:
….
ügyfélszolgálati szakelőadó

Összességében igen pozitív, hogy egyáltalán választ kaptam. Mindazonáltal az átfutási időt egy kicsit soknak érzem, a tartalom meg olyan „mondok is valamit, meg nem is”.
Ok, persze, vágányzár, meg áteresztő képesség, stb. Erről nem tudtam. De ettől még szerintem átgondolatlan volt a módosítás 🙂
De egyébként kalap le, hogy egész normális válasz érkezett 🙂

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

2 hozzászólás a(z) A MÁV-Start kerekei lassan őrölnek – de legalább őrölnek bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük