Mennyit ér Budapestnek a tiszta levegő?

Az idei téli szezonban másodjára rendelnek el szmogriadót Budapesten. A tiltás elegendő, vagy más eszközök is lennének?

Természetesen lennének. Ha már postolok, annak oka van.
A tiltás önmagában szerintem kevés. Igaz, ha sok autót kitiltanak, csökken a légszennyezettség, de ahogy egy gyereket sem csak tiltással nevelünk, úgy a társadalmat is jó volna alternatív lehetőségekkel, esetleg kompromisszummal segíteni.

Vajon mennyit ér meg Budapestnek a tiszta levegő? Kezdtem ezzel a címmel.
Igen, anyagi oldalról érdemes megközelíteni, hiszen mindennek ára van.
A tiltás egy részt segít a nagyon régi, talán az átlagnál környezetszennyezőbb kocsik időleges eltüntetésében, de nem feltétlenül elegendő. Láttam én már kormot okádó sárga matricás dízelt, hogy éppen a BKV-s buszokról ne is beszéljek (hétfőn hazafelé három ment el mellettem a Thökölyn, hát mit ne mondjak, komolyan fulladoztam!).
A BKV-s buszokkal sajnos – egyik napról a másikra – nem lehet mit kezdeni.
De azért ott vannak még azok a személyautók, amelyekben rendszerint egyetlen ember autókázik.
Szóval mennyit is ér meg Budapest tiszta levegője?

Ha Tarlóst egy kicsit is érdekelné ez a történet, akkor már hetekkel ezelőtt magához hívatja a BKV vezért (vagy éppen ő megy el hozzá, mindegy) és egyeztetnek arról, hogy hány százezer Ft-nyi jegybevétel van naponta. Átlagban. Hozzávéve a gyűjtőjegyek egy napra vetített átlagát is.
Ha ez megvan, már lehet számolni. Felét adja a Budapest Önkormányzata, felét meg felajánlja a nagylelkű BKV.
Marketingnek se lenne utolsó!

pl.: Számoljunk le a szmoggal! Az erős légszennyezettségre való tekintettel november 17 és 18-án ingyen közlekedhet a BKV járatain.
Budapest levegőjének tisztábbá tételében segített Budapest Önkormányzata és a BKV.

A fenti persze csak fikció és nem is biztos, hogy ez így teljesen jó lenne, de emellett jópár tömegközlekedésre serkentő megoldást ki lehetne még találni. Tudom, a tömegközlekedés sokak számára eleve tabu. De azért léteznek olyanok, akik csupán azért nem buszoznak, villamosoznak, mert bérletet nem vesznek, ahhoz drága és keveset használnák, a vonaljegy meg olyan drága, hogy inkább ráfizet még egy kicsit és kényelmesen kocsival közlekedik.
Vajon ha nekik ingyen lenne az út és még az is benne lenne, hogy nem szennyezi tovább a levegőt, nem gondolkodna el rajta, hogy na, ennek így talán van értelme?

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

2 hozzászólás a(z) Mennyit ér Budapestnek a tiszta levegő? bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük