Facebook oldalak – ahol már semmi se számít :D

Manapság egyre népszerűbbek a lájkolós fészbuk játékok, aminek egyetlen célja, hogy minél több követőt szerezzenek, akik aztán tovább lájkolhatják és megoszthatják a kirakott tartalmat. Nyilván van valami minimális nyeremény, ami aztán vagy jó, vagy nem. Legutóbb épp egy fotós „ismerős” kampányolt. Néhány ötlet, hogyan lenne érdemes!

Nem írnék nevet, mert nem az a lényeg. Nem a lejáratás a cél. Csak az okulás.
Alapvetően a dolog logikáját kell(ene) megérteni. Mármint a facebook oldalak logikáját. Ugyanis könnyen zsákutcába lehet kerülni.
Félreértés ne essék, nem vagyok sem önjelölt facebook guru, sem diplomás marketing menedzser, csupán saját meglátásaim szeretném leírni, mely szerint mit érdemes és mit nem.

Alapfelállás a következő: Van egy fotós, aki elkészítette saját facebook oldalát.
Amit első körben rögtön hibázott: nem a legjobb képeit töltötte fel (bár igazság szerint nem tudhatom, hogy valóban nem a legjobb képei-e, de hogy nem jók, az sajnos tény. Annyira nem, hogy még az alexpó sincs korrigálva, nem hogy egyéb kidolgozottság látszana rajtuk.

Első feladat: Legyen igényes kezdő tartalmad!
S itt az igényesen és a tartalmon is hangsúly van. Nem fotós oldal esetében is erősen javasolt az igényes vizuális megjelenés.

De hogyan is kerültem én ennek az oldalnak a „rajongói” közé. Mivel az én oldalam is lájkolta, gondoltam úgy fair, ha én is viszont tolom bele magam az ő rajongói közé.
Teltek múltak a hetek, nem történt semmi.

Aztán egyszer csak gondolt egy nagyot és kiírta a lájkolós játékát, miszerint össze kell szedni X rajongót/követőt és akkor JÁÁÁTÉÉÉÉK LESZ, aminek a nyereménye egy kültéri fotózás.

Második feladat: Légy hihető!
Mit ér a nyeremény, ha már az elején tudni lehet, hogy kínában készült és 1 hónap múlva elromlik. Hülye példa és lehet kicsit bántó is, de az a helyzet, hogy az addigi képek alapján nehéz elhinni, hogy bárki is komoly késztetést érezne magában arra, hogy majd kültéren fotózkodjon vele.
Nem tartom magam túlzottan kreatívnak, de pont ezért nem adnék nyereménynek olyat, amihez ez kellene.
Tehát: mielőtt valami nyereményt (pl. szolgáltatást) kiírsz, gondoskodj róla, hogy maga a nyeremény értéket képviseljen. Egy műkörmös hiába kínál ingyen műkörömépítést, ha a képgalériájában csak ronda, elnagyolt, oldalt nem helyesen illesztett munkákat látni.

No aztán ment is a nagy lájkvadászat. Kétnaponta jelent meg az aktuális állás, persze üzenőfalon. Most úgy őszintén: kit érdekel?
Közel voltam ahhoz, hogy itt lépjek le, vagy legalábbis tiltsam le az egész oldalt úgy, ahogy van, de kíváncsi voltam a végkifejletre.

Harmadik feladat: Friss, hasznos tartalom publikálása.
Na itt most a hasznoson van a hangsúly. Hiába jelölöm én követőnek mondjuk a teszkó oldalát, ha azon túlnyomó részt a takarítónőknek szóló üzenetet, vagy a hiányzó lájkolók számát látom csak nap mint nap és semmi olyat, ami engem is érdekelhet. Ha nincs tartalom, nem lesz értelme követőt szerezni. Sőt! Ha a hasznos tartalom helyett többségbe kerül az értelmetlen üzenet, könnyen el is veszíthet az oldal követőket, vagy csak szimplán tiltólistára kerülhet valakinél.

Végül aztán eljött a nagy játék, amit egyébként nem igazán találtam meg, mert utólag törlődött 😛
Annyit láttam előzményként, hogy este 7-kor lesz kiírva. Majd este 9-kor már csak a nyertes nevét láttam, magát a nagy kérdést és a büszkén induló lájkolós versenyzőket nem.

Negyedik feladat: Átgondolt menedzselés.
Hiába írod ki a legnagyobb nyereményt, hiába adsz bármilyen ajándékot, hiába sorsolsz vagy bármi más úton határozod meg a nyertest, az egész fabatkát sem ér, ha nincs rendesen menedzselve az egész.
Teljesen alapvető elvárás, hogy egy ilyen nyereményjátékot úgy dokumentálj, hogy ne lehessen belekötni.
Na most jelen példánkban X ideig (ami kevesebb, mint 2 óra) látszott maga a kérdés, a válaszok és egyáltalán az, hogy valójában ki a huszadik nyertes, aki állítólag nyert.
Mivel törlődött ez a bejegyzés, így talán sokakban joggal merülhet fel a kétely, vajon nem valami fű alatti dologról van-e szó?
S ha kicsit gondolkozunk, gyorsan rá is jöhetünk, hogy ennél károsabb talán csak az lenne, ha tényleg kiderülne, hogy nem is az nyert, akinek kellett volna 🙂

Végül pedig egy jó tanács fotósoknak:
Se karácsonyi, se újévi, se húsvéti, se semmilyen más jókívánságnál ne használd fel más képét.
Értem én a jó szándékot, de nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor egy magát fotósnak valló postoló nem tud felmutatni egy épkézláb karácsonyi fotót, téli tájat, vagy akár egy tök egyszerű tűzijátékos képet.
Ehelyett mit csinál? Feltölt egy interneten talált képet.
Jááááj 🙁

Végül azért mégis csak volt értelme megvárni a lájkolós játék végét, mert a nyertes olyan párbeszédet levágott, hogy szarrá röhögtem magam 😀
Nevek nélkül íme:

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

5 hozzászólás a(z) Facebook oldalak – ahol már semmi se számít :D bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük