Index: Nemzeti gyásznap hazánkban az elhunyt lengyel elnök temetésének napja
2010. április 11. vasárnap – 14:26Nem tudom hallottátok-e a lengyel elnök, a felesége és sok magas rangú politikus repülőbalesetét. Sajnálatos tragédia, mitagadás. De az, amit Bajnai erre kitalált, azt nehéz kommentálni.
Azért én hadd kérdezzem meg csak úgy, mint egyszerű hülye halandó (persze választ nem várok, csak hangosan gondolkozom):
- miért tartsak én gyásznapot egy lengyel állampolgár halála miatt? csak mert ő az elnök? ki nekem a lengyel elnök?
- miért tartsak én gyásznapot egy repülőbaleset miatt? évente sajnos nem egy ilyen történik, mégsem jut eszébe bajnainak, hogy azok után is nemzeti gyásznapot rendeljen el.
- vajon a maroknyi lengyel politikus szerencsétlen ámde gyors halála, vagy az Afrikában kiszáradt, vagy éhen halt több ezer gyermek tragédiája nagyobb?
- vajon ha a lengyel elnök kap nemzeti gyásznapot, vajon hazánk kiemelkedő művészei, tudósai, jeles személyiségei (és most még véletlen sem a politikusokra gondolok) miért nem?
Szóval én is sajnálom a lengyel áldozatokat, de azért álljon már meg a menet!
http://index.hu/belfold/2010/04/11/nemzeti_gyasznap_lesz_itthon_a_lengyel_elnok_temetesenek_napja/









11 hozzászólás a “Index: Nemzeti gyásznap hazánkban az elhunyt lengyel elnök temetésének napja” bejegyzéshez
Egyetértek!
Ehhez nagyon mást hozzátenni nem is lehet.
gliv szólt hozzá 2010. ápr. 11. napján 14:37-kor.
Kedves Birdie!
Tudom,hogy nem vártál választ,de én mégis megírnám a véleményemet,ami persze csak az enyém. Valószínűleg értesültél arról, hogy Lengyelország politikai elitjének a fele elhunyt a szombati katasztrófában. Annak a Lengyelországnak,amellyel az évszázadok során rengeteg történelmi múltunk van,csakhogy néhányat említsek a teljesség igénye nélkül pl. 1948, 1956, a II. világháborúban mutatott magyar hozzáállás a lengyel néphez,számtalan közös király,hadvezér,költő,író,stb. (rövid info pl. itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Lengyel-magyar_kapcsolatok ).
Annak a Lengyel népnek,amely ma is TESTVÉRKÉNT,BARÁTKÉNT tekint ránk Magyarokra és bármikor ezt kint járva éreztetik is velünk (van egy régi közmondás is: „Lengyel, magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát.” – „Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki.” ),amit –biztosan a tudatlanságomnak köszönhető- nem igazán tudnám más országról elmondani, de az biztos,hogy eddigi életem során még nem hallottam a híres Magyar-Afrikai barátságról, s talán ez okból kifolyólag nem akadok fenn egy olyan dolgon,hogy Magyarország leköszönő miniszterelnöke egy ilyen sajnálatos eseményre reagálva Nemzeti Gyásznapot rendel el,kifejezvén Magyarország és a Magyarok részvétét.
Lehet,hogy néhány embernek nem jelent semmit Lengyelország,de én úgy érzem és remélem,hogy már csak a fent említett történelmi és jelenkori múltunk miatt a magyarság többségének igenis sokat adott és ad ez az ország. Én sokunkkal egyetemben BARÁTKÉNT,TESTVÉRKÉNT nézek erre az országra és népére,amely kortól,nemtől,pártállástól függetlenül síratja a vezetőit,miközben mi a családtagjainkba is kést tudnánk szúrni,ha nem eggyezik a politikai hovatartozásuk. Ha a barátom sírat valakit,akkor én gyászolok vele (még ha nem is jelent sokat nekem az ,akit gyászol),szerintem ez két ország kapcsolatába igenis bele fér!!
Ha nem akarsz gyászolni ,ne tedd!!
A Nemzeti Gyásznap tudomásom szerint nem kerül senkinek semmibe,de egy biztos,hogy ebben a tragédiában ez igazán kijár egy olyan országnak és népének,aki már számtalanszor sírt,szenvedett,gyászolt Velünk,Mellettünk és Értünk MAGYAROKÉRT !!
Drávucz Péter szólt hozzá 2010. ápr. 11. napján 22:14-kor.
Kedves Péter!
Ha Neked sokkal inkább barátod a lengyel miniszterelnök és politikai brancsa, mint Zenthe Ferenc, mint Bilek István, mint Darvas Iván, mint Agárdy Gábor – hogy csak az elmúlt pár év nagy nevei közül válogassak bárminemű sorrend felállítása nélkül – akkor úgy vélem, nem is te voltál a bejegyzésem célcsoportja.
Persze egy szóval sem állítottam, hogy Afrikával politikailag nagy barátság lenne, de pont az lett volna a bejegyzésem célja, hogy az emberek elgondolkodjanak: nem a politika, nem a történelmi múlt kell, és nem egy politikusnak kellene meghatároznia azt, hogy egy nemzet kit gyászoljon, s ki, kik, és miért legyen nemzeti gyásznap.
Ha egy idegen ország idegen miniszterelnökének halála nálunk nemzeti gyásznap lesz, akkor vajon miért nem lett az több IGAZ MAGYAR halála?
Igen, nem kerül semmibe. De ugyanúgy nem került volna semmibe, ha más, talán még inkább MAGYAR emberek elvesztésekor is lett volna nemzeti gyásznap. De lehet én értem félre a nemzet szó jelentését.
Persze, azzal egyetértek, hogy ha a barátod sirat valakit, akkor te is vele sírsz, csak tudod az meg elég fura, hogy te ráerőlteted a családodra, hogy ő is sírjon veled együtt a barátodért, holott nem sirattátok a családtagotok halálát.
De hát biztos így van ez rendjén és csak megint én és az ismerőseim vagyunk hülyék ehhez is
Birdie szólt hozzá 2010. ápr. 11. napján 23:50-kor.
Birdie, szerintem ezzel csak magadat járatod le. Azt értem, hogy utálod az MSZP-t, Bajnait, meg mindenkit, akinek köze van a most távozó kormányhoz – ez eddig rendben van. A nemzeti gyásznap elrendelésében nekem úgy tűnik, hogy az elrendeléss van a bajod. Ha téged nem érdekel, akkor ne gyászolj, de hogy ebből ekkora hisztit kelljen csapni… Hát izé. Azt kéne felfogni, hogy ez egy gesztus egy másik nép felé. És nem értem, kik azok az igaz magyarok, akikért éppen gyásznapot kéne tartanunk?
tmt szólt hozzá 2010. ápr. 12. napján 13:30-kor.
Kedves Birdie!
Először is leszögezném, hogy sem Téged , sem a barátaidat nem tartom hülyének ,mert a más a gondolkodásod. Ez szíved joga!
…,de nem hiszem el , hogy két olyan esetet össze lehetne hasonlítani, mint pl. egy olyan nemzetünk számára nagy tetteket felmutató ember halálát, amely a kora miatt következett be, (mely sajnos az élet velejárója) és egy váratlan tragédiában meghalt kb. 100 ember halálát.
Rajtunk kívül Nemzeti Gyásznap lesz (van) Oroszországban is ,ahol köztudott, hogy sosem volt kedvenc a Lengyel, pláne nem az államfő, és még Brazíliában is 3 napos ,ami még én is nehezen magyarázok meg magamnak. Talán mert átérzik a tragédia súlyát…
Valószínűnek tartom, hogy a fent említett országoknak is vannak jeles képviselői, akik esetlegesen nem 100%-ban kapják meg azt a tiszteletet, ami sokak szerint esetlegesen jár nekik, mégsem hiszem, hogy bárkinek is fájdalmat okozna az ,hogy országuk sajnálatát fejezi ki ily módon egy másik ország részére.
Hidd el, ha – ne adj Isten – , történne valami borzalom az országban, akkor is lenne gyásznap. Ne történjen!!!!
A Magyar Nemzet nagyjainak tisztelete nem hiszem ,hogy abban mutatkozna meg, hogy minden egyes estben természetes halálukkor gyásznapot rendelnénk el, hanem abban, hogy gyermekeinket nap, mint nap tanítjuk és taníttatjuk ,hogy Ők is tisztában legyenek nemzetünk nagyjaival, tetteikkel és majdan Ők is továbbítsák gyermekeiknek azt, így téve hallhatatlanná hazánk jeles személyiségeit, költőit, színészeit. Gondolom Te is így teszel! Én is igyekszem majd, ha arra kerül a sor. Tisztelem az IGAZ MAGYARJAINKAT! Egyébként szerintem számukra is többet jelent, hogy életük során megkapják-e tőlünk a nekik járó elismerést ,ill. életük után tovább visszük értékeiket, semminthogy gyásznappá nyilvánítjuk az elmúlásukat.
Ez csak egy szép gesztus Magyarország részéről, egy olyan esetben ,amelyre igazán nincs szó. Gesztus egy olyan nép számára, akikkel sosem háborúztunk, sosem gyűlölködtünk, és csak szeretetet kaptunk. Hirtelen nem jut még egy ilyen ország az eszembe, a szomszédainkról nem is beszélve. Nincs szó, mert ritkán történik egy nemzet életében olyan, hogy egy idegen országban 70 év alatt kétszer is elveszti vezetőit, tudósait, köztük talán és még egyszer hangsúlyozom TALÁN !! egy-két IGAZ LENGYELLEL.
Ez egy egyszeri alkalom, nem erőszakol rád ,családodra, barátaidra senki semmit. Ha akarod tudomást sem kell venned róla, max. a hírekben hallasz róla, talán lesz egy két fekete zászló, talán konganak a harangok, de nem vagy köteles semmire. Nem kell gyászolnod! Viccelődhetsz, nevetgélhetsz…, nem lesz semmi következménye.
Nem akarok veszekedni Veled, nem ez a célom.
Kívánok további sok sikert Neked !
Üdv,
Péter
Drávucz Péter szólt hozzá 2010. ápr. 12. napján 15:27-kor.
tmt: te se érted. mindegy. van aki értette. a lejáratásról meg nem nyilatkozom, ez az én véleményem, van aki érti, van aki nem. te nem.
ha te ebben az mszp-re asszociálsz, az téged minősít.
Birdie szólt hozzá 2010. ápr. 12. napján 22:20-kor.
Nem asszociáltam, te írtad Bajnait. Viszont kevesebben értik a te felháborodásodat, mint a gyásznapot magát.
tmt szólt hozzá 2010. ápr. 13. napján 14:30-kor.
Igen, olvastuk, hallottuk a tragédiát.
Gyászolni, noss, nem kötelező.
A különbséget, hogy egy világvégi és a szomszédban történő esemény között mi a különbség az életre (itt, helyben), gondolom, nem kell magyarázni. Hasonlóan, az emberek (nagy része) lehet úgy gondolja hogy jó ötlet a gyásznap.
Kicsit szemléletesebben: pl. egy mélyen katolikus országban egy református nehezen tud pl. elnök lenni.
macskafaraok szólt hozzá 2010. ápr. 13. napján 14:41-kor.
“Azt értem, hogy utálod az MSZP-t, Bajnait, meg mindenkit, akinek köze van a most távozó kormányhoz”
Én ilyet nem írtam, csak közöltem, miszerint Bajnai ilyet tervez. Te már rögtön tényszerűen írtad, hogy én utálom az MSZP-t, meg a Bajnait, meg mindenkit. Hogy ezt honnan vetted, azt nem tudom, de hogy ez asszociáció, az hótziher.
Sőt, most azt is tényszerűen közlöd, hogy kevesebben értik az én felháborodásom, mint a gyásznapot. Ha te mondod… (de azért gondolj bele abba, hogy ha valaki érti is, nem feltétlenül ír is be ide).
Péter legalább valóban tényeket írt, és igaza is van, csak ő teljesen más szemszögből nézi a dolgot, s nem érti annak okát, amin én kiakadtam. Ez viszont lehet a bejegyzés pontatlansága is. Mindenesetre a ti 2 hozzászólásotokon kívül nem tudok másról, aki még nem érti, szemben azzal az 5 emberrel, akivel erről beszéltem, s hasonlóan furának tartják a dolgot (politikailag érthető a seggnyalás, de az igazi magyarok leszarása már nem). Na ez utóbbi 5 emberből írt ide 1.
Ebből te rögtön le is vontad a konzekvenciát: többen vannak, akik nem értik.
Azt hiszem itt érdemes abbahagyni ezt a vitának éppen nem nevezhető szócséplést.
Birdie szólt hozzá 2010. ápr. 13. napján 14:47-kor.
Én csak annyit mondok, hogy itt kint több lengyel barátom van, mint magyar. Valahogy tényleg nagyon megtaláljuk a hangot. Múltkor az egyik kollégámmal épp a volt közös királyunkról beszélgettünk.
És tényleg, mindig felemlegetik ezt a híres lengyel-magyar barátságot.
És nagyon rosszul esett, mikor meghalt a a lengyel vezetőség fele, nem azért mert ismertem őket, hanem mert együtt érzek velük.
Ez a gyásznap pedig csak egy szép gesztus, semmi más, hidd el, jólesik nekik, nekünk meg semmibe nem kerül. Kifejezi a tiszteletet irántuk, segítettek ők nekünk már eleget, ennyit megérdemelnek.
E-lla szólt hozzá 2010. ápr. 13. napján 23:32-kor.
E-lla: Most már biztos, hogy szar a post, tuti félreérthetően és rosszul fogalmaztam.
A fő bajom az, hogy ha Agárdy, Zenthe és sorolhatnám még kik nem érdemelték ki az efféle tiszteletet, akkor ez a számomra vadidegen ember miért (lásd: éhenhalt gyerekek és lengyel elnök halálának súlyossága és tragédiája. Mindkettő az, de talán előbbi nagyobb, mert utóbbiról nem tehet az emberiség, előbbiről viszont igen). Szóval miért is?
Jó tudom, politika. Ezt elfogadom. Csak azt nem, hogy itt vége és másnak meg nem jár.
És azt is tudom, hogy a magyarokból kevés a barátkozási készség és picit hidegek vagyunk (ennek okát lehetne keresni, de nem kívánok most ebbe belemenni, abba azért gondolj bele, hogy egy állandóan vert gyerek, vagy egy jó körülmények között nevelkedett gyerek lesz-e a jobbszívű…).
Birdie szólt hozzá 2010. ápr. 14. napján 15:12-kor.