Teszt: Fagor DH-22 páramentesítő
2008. november 22. szombat – 18:49Akinek gondot okoz a festés utáni, vagy a mindennapi magas páratartalom, annak többféle megoldás áll rendelkezésére. Sokat reklámozzák a Ceresit Stop-ot, amely kémiai eljárással köti meg a levegő páratartalmát, ez azonban nem minden esetben elég. Sokkal hatékonyabb megoldást a kondenzációs módszer nyújt. Mivel vásárlás előtt nem találtam leírást/tesztet a Fagor DH-22 páramentesítő készülékről, így úgy gondoltam, hogy írok róla, hátha valaha valaki hasznát veszi.
Akár régi házunk van, akár új építésű lakásba költözünk, a magas páratartalom sokszor okozhat kellemetlen hatásokat.
A magas páratartalom miatt kialakuló penészesedés nem csak bútorainkat fenyegeti, de különböző betegségeket is okozhat. Úgy is mondhatnánk, hogy a párás levegő a náthás, hurutos megbetegedések melegágyát kínálja. Nem csoda hát, hogy a penészgomba és a poratka egészségre káros hatását már több vizsgálat igazolta. Ennek elkerülésére többféle módszer is rendelkezésre áll.
A poratka mennyiségét például sűrű porszívózással csökkenthetjük, melynek során nem csak a szőnyegeket, de az ágyneműt is többször alaposan át kell tisztítanunk. A hagyományos porzsák túl durva szövésű, így a kisebb szemcsék és kisebb poratkák könnyedén átrepülhetnek rajtuk. Legjobb, ha HEPA szűrős porszívót használunk, amely apró lyukú szűrőjének köszönhetően a poratkákat is jobban felfogja.
A penészesedés csökkentésénél nagyon fontos, hogy nem magát a penészt kell megszüntetni, hanem annak okát. A tüneti kezelés itt nem elég. A gombásodás, penészesedés elkerülésének legnyilvánvalóbb módja a páratartalom kordában tartása. A penészgomba kialakulásához ugyanis leginkább vízre van szükség, amely a magas páratartalmú szobákban, helyiségekben könnyedén kicsapódhat a levegőből a hűvösebb falakra, sarkokba.
A szárazabb levegő elérésére is több lehetőségünk van. Legegyszerűbb a sűrű szellőztetés, amely főként a nyári időszakban segít a páratartalom csökkentésében – feltéve, ha nem éppen zivatar után nyitottunk ablakot. Manapság azonban egyre fontosabb a házak, lakások jó szigetelése, hogy csökkenthessük fűtésszámlánkat. Ez azonban csökkenti a szellőzést is, amely a páratartalom növekedését eredményezheti (lásd például a mostanában előszeretettel használt műanyag ablakok esetét). Ezek együttes hatása miatt egyre inkább kulcsfontosságú a szobáink rendszeres szellőztetése.
Télen viszont – a fűtési időszakban – ritkábban, s rövidebb ideig szellőztetünk. Ez kedvezőtlenül hathat a páratartalom alacsony szinten tartására, amely így elősegítheti a penészgombák fejlődését, növekedését, terjedését.
Ne feledjük tehát, magas páratartalomban hűvösebb felületeken a pára kicsapódhat, ami ideális környezetet teremt a penészesedésnek.
A manuális szellőztetésnél komolyabb megoldás, ha automatikus szellőztető berendezéssel szereljük fel lakásunkat, amely kontroll alatt tartja a levegő páratartalmát, s szükség esetén a külső levegő beáramoltatásával csökkenti a benti levegőben lévő vízmennyiséget.
Aki ezek ellenére, vagy ezek mellett további segítséget szeretne igénybe venni, használjon páramentesítő készüléket, amely kémiai, vagy fizikai módszerrel csökkenti a levegő páratartalmát.
Előbbire példa a már korábban említett Ceresit Stop, amely vegyi úton köti meg a levegőben lévő vizet. A tabletta egy konkrét lakás esetében nagyjából 4 hétig tart, amely kb. 1,5 liter víz megkötéséhez elegendő.
Könnyű belátni, hogy ez egy általános, normál lakásnál még elég lehet, de egy nagyon párás levegőjű lakásban nem sokat ér.
Sokkal inkább hatásos lehet ilyen esetben a kondenzációs megoldás. Ennek során sűrűn bordázott fémlemezeket hűtűnk le jelentős mértékben, amely a harmatpont alatti hőmérsékletének köszönhetően kicsapja a levegő páratartalmát – hasonló módon, mint ahogy télen a hidegről belépve szemüvegünkre vagy nyáron a jó hideg söröskorsóra kiválik a víz.
Ezt már csak össze kell gyűjteni egy tartályba, s máris szárazabb levegőt kaptunk.
Mi is hasonló megfontolásból gondolkoztunk a kondenzációs megoldáson, mivel a kémiai módszer kevésnek bizonyult, a nappaliban folyamatosan 60-63%-os páratartalmunk volt.
Elsőként egy Quelle katalógusban láttunk ilyen megoldású páramentesítőt, amely közel 90e Ft-ba került. Kissé sokalltam ezt az árat, így utánanéztem az interneten, mit miért lehet megvenni. Találtam 40e Ft-tól felfelés sokféle készüléket. Végül a Fagor lakásokba szánt komolyabb modelljére esett a választás, a Fagor FH-22-re.
Kicsit több, mint 60e Ft-os árával nem tartozik éppen az olcsó készülékek közé, de hosszú távon talán megéri az árát.
A gépet a Fagor Futártól rendeltük, mely ingyenes házhoz szállítással és kedvező áron kínálta a páramentesítőt.
A készülék szokás szerint papír dobozban érkezett. Ami furcsa volt, hogy a doboznak alja igazából nem volt, csak a hungarocell, amelyet műanyag szorító pántokkal fogattak össze a dobozzal.
A páramentesítő kibontása után a garancialap, kezelési útmutató, vízkivezető cső és szénszűrő volt a gép mellett. Utóbbi a szennyezett levegő további tisztítását teszi lehetővé, legalábbis néhány hétig, amíg használható.
A gép az elöl található bordázott részen szívja be a levegőt, e mögött helyezték el a levegőszűrőt, illetve ide helyezhetjük a szénszűrőt is, ha erre is szükség van.
Közvetlenül mögötte található a sűrűn bordázott hűtőfelület a pára kicsapására, valamint itt található a páratartalom mérő is.
A páramentesített levegőt felül fújja ki a készülék, ennek iránya kis mértékben módosítható a függőlegestől a kb. 30 fokban előre fújásig.
A gép beüzemelése igazán egyszerű, a levegőszűrő beillesztését követően a készüléket az elektromos hálózathoz csatlakoztatva máris használatba vehetjük.
Először az ún. Defrost funkció indult el, amely a kütyü belsejében kialakult párát tűntette el szellőztetéssel (magyarul ezzel növelte a helyiség páratartalmát
). Ezután indult be a kompresszor, amely a hűtőgépek működéséhez hasonlóan gáz állapotváltozásával csökkenti egy adott közeg hőmérsékletét, miközben egy másik részbe szállítja a hőmennyiséget.
|
|
|
A harmatpont alá hűlt fémlemezekre kicsapódó pára szinte azonnal megjelenik, mely néhány perc után a Fagor gép alján elhelyezett vízgyűjtőbe kerül.
20 perces használat után kb. 1 dl víz gyűlt össze (19 fokos hőmérséklet és 64%-os páratartalom mellett). Ezzel 1 óra alatt egy 68-70 m3 térfogatú szóbából 2,5 dl vizet lehet kigyűjteni, amely 53%-ra csökkentette a relatív páratartalmat (miközben a felhasznált villamosenergia egy része a levegőt 1 fokkal fel is fűtötte). Egy kis mérés: 60%-os páratartalmú, 18 fokos bemeneti levegő esetén a gép 25 fokos, 20% páratartalmú levegőt fúj ki.
A gép használatának energiaköltsége nem eget rengető, az 1 óra alatt elhasznált 600Wh energia kb. 50 Ft-ba kerül.
A felhasznált energia – mint látszik – nem veszik el, egy jórésze hő formájában szabadul fel. A gép tehát nem csak a levegő páratartalmának csökkentésére jó, de a fűtésbe is besegít, ami télen jó, nyári hőségben persze inkább kellemetlen. Nyáron inkább a klíma ajánlott ilyen esetre (az is csökkenti a levegő páratartalmát).
- az időzítő ideje
- a működési mód (Fuzzy: az előre beállított páratartalomig páramentesít, utána csak ventilál; Continuing: folyamatos páramentesítés; Air Cleaning; csak ventilálás/szellőztetés; Setting: a Fuzzy-hoz szükséges cél-páratartalom beállítása),
- a ventiláció sebessége (magas/alacsony) és
- az aktuális páratartalom láthatók.
|
|
|
Festés után a nedves falak kiszárításához ha nem csak fűtűnk, de a párát ki is csapatjuk, sokkal gyorsabban előidézhetjük a festék és a falak megszáradását. A folyamatos, magára hagyott használatot nehezítheti, hogy a gép “csak” 5 literes víztartállyal rendelkezik, ezt azonban kikerülhetjük, ha a mellékelt műanyag csövet a vízkiömlő csonkhoz illesztjük. Ilyenkor persze gondoskodni kell megfelelő méretű vízgyűjtő tartályról. A gép saját víztartályával nem lehet probléma, ha a víz már megtöltötte a gyűjtőt, hiszen ezt figyeli a készülék, s szükség esetén lekapcsolja a kompresszort.
Szintén automatikusan leáll a kompresszor, ha az előzőleg beállított érték alá szorítottuk a páratartalmaz. Ez lehet 50, 55, 60, 65 vagy 70%.
Ezen felül 1-9 óra közötti időzítést is beállíthatunk, amelynek letelte után a gép teljesen leáll (ventiláció is).
Kb. 3 hetes tapasztalatom szerint a korábban 63-64%-os páratartalom napi 2× 30 perces páramentesítés után 53-55%-ra csökkenthető, 1 óra folyamatos üzem után pedig 50% alá is vihető.
Ezzel a kis géppel a téli ruhaszárítás problémáját is sikerült megoldani anélkül, hogy nagy energiaigényű szárítógépet vettünk volna. Napi 3×1 órás szárítással a ruhák most 2 nap alatt megszáradnak (a korábbi 4-5 nap + állandó párás levegő helyett).
Végül egy kis táblázat, amely a harmatpont hőmérsékletét mutatja a relatív páratartalom és a levegő hőmérséklete függvényében (a harmatpont az a hőmérséklet, amelynél hűvösebb tárgyra a levegő páratartalma kicsapódik):
57 hozzászólás a “Teszt: Fagor DH-22 páramentesítő” bejegyzéshez
Én is hasonlóba gondolkodom, viszont a leírtakon felül engem a hangteljesítménye is érdekel. Azt szeretném kérdezni, hogy mekkora a hangja a készüléknek.
Baka Zoltán szólt hozzá 2008. nov. 25. napján 12:12-kor.
Jah igen, azt akartam is írni, csak kimaradt.
Kb. olyan hangja van, mint egy komolyabb nyári ventilátornak.
Ez a magasabb fokozatára igaz. Az hosszú távon már fárasztó.
Viszont van egy csendesebb fokozata, az már elviselhető.
Birdie szólt hozzá 2008. nov. 25. napján 12:15-kor.
Azt, megint egy kiváló hirdetés Nálad: kinehagyja!hu (szándékosan elírva), FAGOR elöltöltős mosógép hichetetlen áron, sőt házhoz is hozzák!
Visszasírom a markolót…
Navarot szólt hozzá 2008. nov. 25. napján 20:24-kor.
lol
Birdie szólt hozzá 2008. nov. 25. napján 23:06-kor.
Szia!
Köszönöm a választ. Újabb kérdés, valóban csak 50% páratartalomig lehet a gépet beállítani? Ha ez így van nem tudom nekem megfelelő-e, nálam a mérések alapján 53-55% a páratartalom , de ez is sok, legalábbis a penész ezt monja.
Baka Zoltán szólt hozzá 2008. nov. 27. napján 08:35-kor.
Igen, csak 50%-ig állítható be, de van egy Continuing módja is, aminél nem figyeli a páratartalmat, csak nyomja-nyomja-nyomja, izé, írtja-írtja-írtja (esetleg időzítővel leállítható a kompresszor)…
Mi 43%-ig vittük le, ehhez elég volt 2 napig napi 3× 1 órára bekapcsolni (1 órás zenéim vannak, amíg nyumja teljes gőzzel, addig fülessel zenéthallgatok
). Ezután már naponta, kétnaponta elég 15-20 perc működés is a szintentartáshoz. Legalábbis szobában, konyhában nyilván nem, de oda inkább páraelszívó kell, kürtős.
Ha már penészesedés van, akkor ott lehet, hogy maga a fal is vizes. Penész kiírtásához tudom ajánlani a Schimmel Stop nevű szert.
Birdie szólt hozzá 2008. nov. 27. napján 15:22-kor.
Két éve használunk páramentesítő készüléket, először egy egyszerűbb, de szintén hatékony gépet Midea MDB20 (40e Ft), másfél éve a fent említett Fagort. Minden, a párásodással kapcsolatos gondunkat megszüntetett, mi is használjuk ruhaszárításra is. Tapasztalatom szerint azonban 50-55% páratartalom alatt ezek a készülékek elég rossz hatásfokkal dolgoznak. Mi napi 1,5-2 órát használjuk a fürdőszobánkban, így kb. heti 5 liter vizet választ ki, ami egy 3×2 méteres helyiségben hatalmas mennyiség. Ha hamarabb tudtam volna ezekről a készülékekről, a kezdetektől fogva használtuk volna. Nyugodt szívvel merem ajánlani mindenkinek,akinek párásodási gondja van.
Balasi Zoltán szólt hozzá 2008. dec. 16. napján 20:57-kor.
Igen, ezt alátámasztom én is, 45%-os páratartalomnál már minimális vizet szed csak össze.
Birdie szólt hozzá 2008. dec. 16. napján 21:14-kor.
Sziasztok!
Én még csak most gondolkodom készülék beszerzésen. Azt nem tudom, hogy egy kb 150m3 -s gép használható úgy, hogy padlásrérben nappaliból nyíló szobák (3 ) esetén csak a nappaliba tennék 1 készüléket? Vagy inkább kisebb készülék minden szobába?
gezamaci szólt hozzá 2008. dec. 23. napján 13:12-kor.
Mivel a készülék kerekekkel rendelkezik és viszonylag könnyű hordozni, s nem is szükséges egész nap járatni, csak (esetünkben) fél, 1 órácskát, így szerintem inkább az a legjobb, ha egy gépet veszel, amit szükség esetén beállítasz az egyes szobákba.
Sokkal hatékonyabb lesz, ha az adott szobában használod, mintha arra vársz, hogy majd kiegyenlítődik a páratartalom.
Hasonlóan a fűtéshez: nem csak egy szobát fűtesz. Viszont míg fűteni szinte folyamatosan kell, páramentesíteni nem, így szerintem elég egy gép.
Birdie szólt hozzá 2008. dec. 23. napján 13:17-kor.
Ha esetleg valakit érdekelne egy ilyen készülék, akkor nekem van egy eladó. 2007 novemberében lett vásárolva, tehát kb 14 hónapos. Kifogástalan állapotban van. Valóban nagyon szuper készülék, de inkább szelőztető rendszerben gondolkodom, így feleslegessé vált. Ára 40.000 Ft.
Érdeklődni a /70/ 943-3539 telefonszámon lehet.
kirkri szólt hozzá 2009. jan. 8. napján 07:10-kor.
Szia kirkri!
A szellőztető rendszerről amit szeretnél, arról tudnál mondani konrtétabbat is, lényege, költségek, stb…. A petrohai@citromail.hu címre írj létszi..
Köszi előre is…
Balázs
Balázs szólt hozzá 2009. jan. 8. napján 21:27-kor.
Szia!
Sajnos idő hiányában csak egy linket adnék így gyorsan, de holnap délután megírom mail-ben ami eddig körvonalazódott. Ennek a cégnek a megoldását szeretném kiépíttetni:
http://www.aereco.hu/
kirkri szólt hozzá 2009. jan. 9. napján 18:30-kor.
Sziasztok! Mi lakótelepen lakunk, és gyakorlatilag az erkélyünk egy pára-katasztrófaövezet. Az előző lakó tizenéve beépítette, már úgy vettük meg. A volt férjem leszigetelte hungarocellel, gipszkartonnal, egy darabig jónak is tűnt. Jelenleg a hálószobánkat egyáltalán nem fűtjük, mivel elég becsukni az erkélyajtót, és elég meleg van. Tetézendő, ebben a szobában teregetek, két gyerkőc mellett nem keveset… Így azonban az erkélyen konkrétan szinte “esik az eső”, ha nem mászom fel 2 naponta letörölni a plafont. És persze penész mindenütt.
Még gyerekkoromban állandóan párásítani kellett a lakótelepi lakásunkban, most pedig pont az ellenkezője! A fura az, hogy nem volt nálunk ablakcsere, tehát nem zár jól egyik sem, mégis minden szobában csorog az ablakok között a víz. És az az érdekes és fontos, hogy maga a levegő nem kellemetlenül párás. Így kicsit túlzásnak éreznék egy 40-60 ezres készüléket a kb. 6m2-es erélyre, pláne, hogy tároló is egyben, azaz nincs túl sok helyünk. Nincs esetleg vmi ötletetek? Vagy mindenképp be kell ruháznunk egy ilyesmi gépre?
Andi szólt hozzá 2009. jan. 11. napján 23:46-kor.
Ablakok között vagy a szoba felöli ablak belső felületén folyik a víz?
Nem mindegy.
Ha a szoba felől folyik, akkor biztos, hogy a szoba páratartalma is magas.
Még mielőtt azonban megvennél egy ilyen gépet, szerezz be egy páratartalom mérőt és méricskéld végig a szobákat és a beépített erkélyt (legalább fél óráig hagy a műszert egy helyen). Ha 50-55% feletti a páratartalom, akkor biztosan hatékony lesz a gép (18 fok felett).
Birdie szólt hozzá 2009. jan. 12. napján 08:37-kor.
Szió!
A szobákban az üvegek között, a külső ablak belső felületén folyik a víz, illetve az erkélyen a belső oldalon is, és a plafonon lecsapódik. Egyértelmű, hogy ott igen magas lehet a páratartalom. Viszont egy 1,5×3 m-es erkélyre igen húzós beruházás lenne egy ilyen gép. Viszont más pármentesítő, pl. C… nem hiszem, hogy elég lenne.
Andi szólt hozzá 2009. jan. 16. napján 23:59-kor.
A páratartalom relatív. Egy 20 fokos szobában a 45% teljesen oké lehet mindaddig, míg ez a levegő nem érintkezik egy jóval hidegebb (pl. 10 fokos) felülettel. A hidegben ugyanis kevesebb pára marad a levegőben, s ott a hideg felületen óhatatlanul kicsapódik a víz. Ez esetben valahogyan meg kell gátolni, hogy a melegebb levegő kijusson (szigetelés).
Páratartalom mérővel megnézted már az értéket?
Birdie szólt hozzá 2009. jan. 17. napján 10:47-kor.
Hi!
2006 telén költöztünk be az új építésű házunkba és nagyon magas (kb80%) ptartalom volt, mi is pont ilyen készüléket (Fagor DH 22) használtunk, és pár hét alatt nagyon jól levitte a páratartalmat, így a beton is eléggé ki tudott száradni, ahhoz hogy lehessen végre parkettázni.
Következő télen már nem kellett a gép, mert új építésű lakásnál elég, ha egyszer jól kiszárad a nedvesség, amit a betonozással , vakolással bevittünk. A későbbiekben a főzéssel, tergetéssel már nem termlünk annyi párát, amihez ne lenne elég szellőztetni.
Szóval nagyon jó az elektromos páramentesítő, de a rövid használati idő miatt bérleni javaslom. Üdv,Julia
Julia szólt hozzá 2009. feb. 3. napján 16:09-kor.
Sziasztok!
Kb. két hónapja vásároltam ezt a készüléket, nem utolsó sorban Birdie blogjának olvasása után, amiért utólag is köszönet.
Nálam hideg időszakban a hálószobában reggelre nem lehetett kilátni az ablakon és az erkélyajtón, annyi pára volt és a penész is itt-ott megjelent a falakon. (A szoba 25 m2 és soha nincs 20 fok. nappal 17-18.) A penész eltüntetésére szolgáló több kisérletezés után gondoltam erre a megoldásra. Tapasztalataim közepesnél jobbak: a páratartalom 75 %-ról napi több órás működtetés után levihető 53 %-ra, vagy egész napos használat után az alá, de arra már nincs idő, ui. a többi szobában is működtetni kell a gépet, mivel az egész ház nincs szigetelve, csak 38-as fala van. Már arra is gondoltam, hogy oda is veszek egy kisebb készüléket, most ezt keresem.
Éjszakára nem használom (nagyon zajos, képtelenség mellette aludni), ezért reggelre a páratartalom újra felszalad 60-65 %-ra, sőt mindig HI %-ot (túl magas) ír ki, ami pár perces működés után a ténylegesen mért értékre csökken. Kb. 3-4 naponta telik meg teljesen a víztartály. A penészesedés azóta legalábbis láthatóan nem jött elő, de azért még hosszabb ideig kell használnom, hogy tényleg megnyugodjak efelől.
Összefoglalva: az elektromos páramentesítést mindenkinek ajánlom, akinek hasonló problémái vannak, de ugyanannak a gépnek a működése más és más egy lakásban, mint egy külső közvetlen szomszédoktól mentes házban, függ a szigeteléstől, a szoba méretétől, attól hogy hányan laknak a szobában rendszeresen, van-e növény stb.
Üdv: Tusi
Tusi szólt hozzá 2009. feb. 12. napján 11:55-kor.
SziaSztok!
Nagyon király berendezés köszönöm a tippet, Én tegnapelőtt kaptam meg eddig nagyon jó.
A szűrő ami benne van mint légtisztító, attól nagy csodát nem várok. Valaki vett már hozzá csere szűrőt?
Köszönöm a Fagornak és az ALFAs fiúknak is a gyors szállítást.
Ja és tesztet is Birdie-nek.
zuhany szólt hozzá 2009. okt. 18. napján 12:54-kor.
Helló!
Még mindig hibátlanul működik?
Én is vennék egyet.
Lehet hozzá tartalék szénszűrőt venni? Érdemes?
Zoli szólt hozzá 2009. nov. 30. napján 22:06-kor.
Nyáron nem használtuk, de 1 hónapja ismét elővettük. Még működik
Szénszűrő nem tudom, hogy kapható-e külön, én még az eredetit sem használtam fel.
Birdie szólt hozzá 2009. nov. 30. napján 22:11-kor.
Helló!
Meggyőző, ahogy dicséritek.
Tegnap én is vettem egyet, és az éjszaka 2.9 liter vizet szedett ki a levegőből. Szuper!!!
Egy kérdésem van: ti hogy oldottátok meg, hogy ne rezonáljon a víztartály? Nem csak üresen, még ha víz van benne, akkor is zörög.
Próbáltam szivaccsal kitámasztani, de egy idő után akkor is zörgött. Meg amúgy is gagyi szivaccsal tömködni egy új cuccot.
Kösz előre is:
Zoli
Zoli szólt hozzá 2009. dec. 3. napján 07:18-kor.
Nálunk a víztartály nem rezonál, ellenben néha a a hordozó fülecske igen.
Egy enyhe megnyomással viszont el is múlik a vibráció.
Birdie szólt hozzá 2009. dec. 3. napján 20:51-kor.
hello
nemrég szereztem be egy ilyen készüléket
beüzemeltem
a kijelzőn megjelent a defrosting felirat, és semmilyen funkcióválasztást, programozást nem lehetett végrehajtani
a használati azt írja, hogy ki kel húzni, és vissza kell dugni és a “hiba” megszűnik
ok, megtettem, de újra megjelent a felirat és továbbra sem tudok állítani semmit
van-e tanácsod?
andras szólt hozzá 2009. dec. 5. napján 17:19-kor.
üdv!
Dugd be a készüléket, s várj néhány percet. A defrosting felirat akkor tűnik el, ha a belső páralecsapódás megszűnik. Ez 1-2 perctől akár 10 percig is tarthat. Maradjon bedugva a készülék. Ha tudod, kapcsold be a ventilációt.
Ha kihúzod, majd bedugod a készüléket, a kompresszor csak kb. 5 perc után hajlandó bekapcsolni. Gondolom ez valami védelmi funkció.
Birdie szólt hozzá 2009. dec. 5. napján 17:24-kor.
Kis plusz info, mert tegnap én is találkoztam ezzel a felirattal.
Tehát: ezt akkor írja ki, amikor hideg szobában, vagy hidegen üzemelteted. De ahogy figyeltem, a kompresszor működik, tehát a párátlanítás megy.
Birdie szólt hozzá 2009. dec. 8. napján 09:51-kor.
hello
köszi az infót
a hőmérséklet valóban befolyásolja, de tényleg működik közben
andras szólt hozzá 2009. dec. 8. napján 19:15-kor.
Sziasztok!
Szeretnénk mi is venni egy komolyabb készüléket. A házunk nem nagy, 64m2,a legnagyobb szobánk mérete 16 m2. A Fagornak van egy olcsóbb gépe (DH-16 talán a neve), szerintetek az is elég nekünk?
A másik, hogy sakkozunk a bútorokkal, hogy minden elférjen (most például márciustól még egy rácsoságy
), mekkora ez a készülék? Nem foglal el túl nagy helyet? A kislányotok ott áll mellette a képen, ez némileg segít, de nekem tényleg centiznem kell.
Köszönöm a választ előre is!
Eszter szólt hozzá 2009. dec. 15. napján 22:55-kor.
Kedves Eszter!
A szoba méretéhez elegendő lehet a kisebb készülék is, de ne felejtsük el, hogy a kisebb teljesítmény hosszabb üzemidőt is magában hordoz. A DH-22-es 11 liter/nap-os, a DH-16-os 8 liter/nap-os páramentesítési képességű (gyári adat, 26,7 C-on), Vagyis azonos páramentesítésheza a DH-16-ot tovább kell működtetni (bár elviselhető a hangja, de azért kellemesebb, ha csend van
).
A kisebb készüléket nem tudod programozni, hogy pl. X óra után automatikusan kapcsolja le a kompresszort, persze a kívánt páratartalmat be lehet állítani.
A DH-16-nak nincs páratartalom kijelzése, a DH-22-nek van kijelzője (amin többek között a páratartalom is látható működés közben). A DH-16 egyféle sebességgel dolgoztatja a ventilátorát, a DH-22-nél két sebesség választható (van egy lassabb, csendesebb is).
Ahogy nézem az áraikat, nagyjából a teljesítményük és tudásuknak megfelelő, tehát a DH-22 nem aránytalanul drágább. Persze ha nincs szükség a plusz tudásra/teljesítményre, akkor felesleges.
Összefoglalva tehát: elegendő lehet a kisebb teljesítményű gép is, ha a hosszabb üzemidő, illetve a relatív kisebb tudás nem gond (na és persze az se, hogy olcsóbb
).
Most nem otthon vagyok, így nem tudok pontos méreteket adni, s a neten is csak csomagolt méretet találtam, ezek alapján a két készülék azonos méretű (csomagolással együtt: 36,5×66x37,5 cm (SzxMxMé).
Otthon lemérem centivel.
Birdie szólt hozzá 2009. dec. 16. napján 09:33-kor.
Nagyon köszönöm!
Eszter szólt hozzá 2009. dec. 16. napján 13:56-kor.
Szélesség: 30 cm
Magasság: 62 cm
Mélység: 33 cm
Birdie szólt hozzá 2009. dec. 16. napján 22:10-kor.
Zavaró, hogy a ventiláció nem áll le fuzzy módban a kívánt RH érték elérésekor sem.
Áramszünet esetén készenléti állapotba kerül nem pedig a korábbi üzemmódba.
Egyszóval automatikus üzemre sajnos nem alkalmas.
Hka szólt hozzá 2009. dec. 17. napján 08:54-kor.
Sziasztok!
az volna kérdésem, hogy mennyire befolyásolja a működést, ha nem a padlón áll?
pici a lakás, hely egy szál sincs, arra gondoltam csinálok neki egy tartót és 20cm-vel a plafon alá fel tudnám szerelni. (nem nagy belmagasság) ott nem lenne útban, csak kérdés, hogy működne-e rendesen…
előre is köszönöm a választ.
Dani szólt hozzá 2010. jan. 4. napján 14:16-kor.
Kedves Dani!
A működést nem befolyásolja, de hogyan veszed majd ki a kicsapódott vizet tároló tartályt? Nem fog a nyakadba ömleni majd az egész?
Még egy dologra figyelj: elég súlyos darab és a kompresszor miatt hajlamos a rezonanciára, ami esetenként képes lehet egy csavar letekerődését eredményezni.
Birdie szólt hozzá 2010. jan. 4. napján 17:56-kor.
ha jól értettem a leírást (máshol is utána olvasgattam) be lehet kötni direkten akár a csatornába is, ezzel az erővel meg lehet oda fabrikálni egy leeresztő szelepet és egy vödörrel megoldani a dolgot.
ez szerintem a kisebbik gond, a rezonancia jóval nagyobb…
köszönöm a választ.
Dani szólt hozzá 2010. jan. 7. napján 09:23-kor.
Dani!
Ott a pont! Erről teljesen meg is feledkeztem. Valóban beköthető külső kivezető cső.
Birdie szólt hozzá 2010. jan. 7. napján 20:56-kor.
Sziasztok!
Mi az emeletes házunkban csak az emeleten fűtünk, lent kb. 14-15 fok van. A földszinten a nappalinkban van iszonyat penész meg párásodás, a ház északi falán. Ilyen hidegben is működhet a párátlanító?
berci szólt hozzá 2010. jan. 21. napján 10:37-kor.
14 fokban nemigen fog működni a páramentesítő gép. Ha a levegő 14 fok, hány fokos lehet a fal?
Hőszigetelés van a problémás falon?
Birdie szólt hozzá 2010. jan. 23. napján 21:58-kor.
Sziasztok!
Nekünk van egy 48 nm társasházi lakásunk amiben vagy egy nappali-konyha, hálószoba, fürdőszoba és egy külön WC. Most a téli időszakban iszonyatosan párás a lakás, patakokban áll a víz az ablakokon. Van egy nagyszerű, profi Mitshubishi klímánk ami 2 óra alatt kiszívja az összes párát a lakásban de van egy nagy hátránya… a amit összegyűjt vizet kintre vezeti ki és ugye most amikor -10 fokok vannak ez a kivezető cső teljesen befagy és nem tudjuk használni a klímát hiszen az összes víz visszafolyik. Kinti 0 fok alatt nem tudjuk ezt a megoldást használni, először Ceresit Stop-pal próbálkoztunk de az semmit nem ér, pedig négy ilyen készülék is van már. Most gondolkodtam egy ilyen DH 22-esen, de érdekelne, hogy ha a nappali egyik sarkában elhelyezem akkor ez az egész lakásban megszünteti ezt a dolgot (lévén viszonylag kicsi lakás) vagy csak az adott helységben? A klíma “kitakarítja” az egész lakást a víztől, de ismerősök azt mondták, hogy egy ilyen mobil készülék nem biztos hogy meg tudja oldani ezt, ezért gondoltam inkább megkérdezem. Köszönöm.
Csaba szólt hozzá 2010. jan. 24. napján 13:57-kor.
Kedves Zsolt!
A készülék keringeti a levegőt, tehát ha egy légtérről van szó, abban minden további nélkül jól tud dolgozni.
Ha a nappali sarkából más helyiségekbe csak ajtón keresztül lehet átjutni, akkor ott a készülék által keltett légáramlás nem fog kimenni (az ajtó feletti falrész miatt). Ilyen esetben célszerű az ajtóhoz közel elhelyezni, így ha szükséges, csak át kell rakni az ajtón kívülre, s máris a másik helyiséget szárítja. Persze ha ezen kívül másik szobában is van párásodás, oda megint csak át kell vinni.
Birdie szólt hozzá 2010. jan. 24. napján 16:58-kor.
csak ajtón keresztül lehet átjutni, de az összes ajtó örökké nyitva van tehát összességében egy légtér az egész… a klíma az egész lakást tökéletesen kiszárítja, a szoba elhelyezkedésétől függetlenül. A Fagor páramentesítőt pontosan a klíma alá helyezném.
Csaba szólt hozzá 2010. jan. 24. napján 18:04-kor.
Kedves Birdie!
Árajánlatot kértem az AERECO-tól, hogy miként tudnák ők megoldani, hogy a páratartalom csökkenjen a lakásomban. Kaptam egy 180 ezer forintos árajánlatot. Ön mit gondol, ez mennyire biztos megoldás a pára száműzésére?
Csaba szólt hozzá 2010. jan. 25. napján 22:43-kor.
Nem vagyok páramentesítési szakember, csak egy tapasztalattal rendelkező páramentesítőgép-tulajdonos.
Mivel azt sem tudom, milyen megoldást dolgoztak ki, így még csak ötletem sincs rá, hogy korrekt, vagy túlárazott-e az ajánlat.
Birdie szólt hozzá 2010. jan. 26. napján 19:42-kor.
Hálás köszönet a sok hasznos információért!
Attila szólt hozzá 2010. jan. 26. napján 23:01-kor.
Azta, Kedves Pramentes Professzor Úr, nagy lett itt a pörgés
mice007 szólt hozzá 2010. jan. 27. napján 15:55-kor.
Csak írni nem tudok, bepárásodott a monitorom
mice007 szólt hozzá 2010. jan. 27. napján 15:56-kor.
Birdie szólt hozzá 2010. jan. 27. napján 20:31-kor.
Szia,
először is én is hálás vagyok a hasznos információkért. 2 kérdésem lenne: Programozható a gép úgy, hogy automatikusan naponta 2-szer kapcsoljon be előre meghatározott időpontban és akkor vigye le a páratartalmat a meghatározott/programozott szint alá? Programozható úgy, hogy a páratartalom mindig meghatározott szintek között maradjon, esetleg automatikusan bekapcsol bizonyos páratartalomszint fölött. Félek, ha minden nap Nekem kellene figyelni, akkor lennének olyan napok, amikor a sok egyéb teendő mellett nem figyelnék rá eléggé.
A választ előre is köszönöm.
Zsola
Zsola szólt hozzá 2010. feb. 1. napján 20:43-kor.
Szia!
Nem, bekapcsolást programozni sajnos nem lehet.
Csak kikapcsolás időzíthető.
Ha bekapcsolást is szeretnél programozni, akkor a megoldás a kistesó DH-16, az ugyanis manuális vezérlésű, azt be lehet dugni egy programozható konnektorba és máris megoldódik a probléma.
A beállított páratartalom elérése alatt kikapcsol a kompresszor, emelkedése esetén ismét bekapcsol. De a ventiláció sajnos nem áll le ilyen esetben soha. Akkor se, ha a kompresszor leállt.
Birdie szólt hozzá 2010. feb. 1. napján 22:17-kor.
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a DURACRAFT DDTEC10 (Honeywell termék) van-e tapasztalatok?
tulajdonságok:
• szabályozható működés (RH 35%-80%)
• beépített érzékelő segítségével állandó páratartalmat biztosít
• 2,9 literes víztartály / lefolyóra csatlakoztatható
• beépített levegőszűrő
• LED visszajelzők
• könnyen mobilizálható (hordfül, guruló lábak)
* 210W motortteljesítmény
levegőátbocsátás kb. 100-200 m3/h; páramentesítési teljesítmény kb. 10 l/24 h; üzemi hőmérséklet 5-35°C; víztartály kb. 2,9 l; max.; méret 325 x 480 x 225 mm; tömeg kb. 12 kg; szín: fehér/szürke
ÁR: 40e Ft 3 év garival (népszerű licit-portálokon)
Előre is köszi:
üdv:
Mac
Mac szólt hozzá 2010. feb. 2. napján 09:58-kor.
Nem ismerem konkrétan, de a 210W kicsit kevéskének tűnik. Ez azt jelenti, hogy sokáig kell működnie ahhoz, hogy jelentősen csökkentse a páratartalmat.
A Fagor DH-22 600W-os, a DH-16 360W-os.
Szerintem ha az ár számít, akkor is inkább a DH-16 tűnik jobb választásnak, már csak a nagyobb teljesítményből adódó rövidebb működési idő miatt.
Birdie szólt hozzá 2010. feb. 2. napján 11:17-kor.
Persze a Duracraft teljesítménye kisebb, de cserébe 41 dB(A) a zajszintje, a Fagor DH-16 45 db(A)-s zajszintjével ellenében. A Fagor DH-22 44/50-t tud a ventillátor fokozatától függően. Ugye a dB skála logaritmikus. A Fagor gyorsabban párátlanít, de “zajosabb”, míg a Duracraft lassabb, de halkabb. Forintban kifejezve mondjuk 1 dl víz kivonása a levegőből szerintem ugyanannyiba kerül egyikkel, mint a másikkal. Ellenben a vételára kb. 10eFt-al drágább. Persze vannak még további kényelmességi funkciói a drágább készüléknek.
Anroa szólt hozzá 2010. feb. 9. napján 16:49-kor.
Hiába logaritmikus, a 41 dB vs. 44/45 dB minimálás zajszint különbség, mind a kettő zavaró.
Ha valakinek persze fontosabb a zajszint, mint a hatásfok (vagy nevezzük üzemidőnek), akkor természetesen a halkabbat kell megvenni, ami mondjuk ugyanannyira lesz zavaró, mint a 44dB-es, csak időben tovább, de hát nekem teljesen mindegy, nem vagyok egyik gyártó mellett sem.
Azt tudom, hogy az 50 dB és a 44 dB között 3 méterről már alig van különbség, csak akkor lehet megkülönböztetni, ha éppen átkapcsolsz.
Ha nem tudod, hogy milyen fordulaton megy és úgy jössz be a szobába, meg nem mondod, hogy az most éppen 44, vagy 50 dB-e.
Birdie szólt hozzá 2010. feb. 9. napján 20:20-kor.
Én a Fagor DH-16-os mellett döntöttem 1+2 félszobás lakásba (szintén vizesedés és penészesedési probléma) . Szerintetek elég lesz a teljesítménye ?
Pannabarbika szólt hozzá 2010. feb. 23. napján 21:03-kor.
Sziasztok!
Dobok be én is egy újabb készüléket, hgy nagyobb legyen a kavalkád
DEHUMIDIFIER WDH 520 HB
Mi 2009 novembere óta használjuk és pár hét alatt rendberakta a lakást páraügyileg.
Paraméterei pedíg a következők:
Feszültség: 220V-240V / 50Hz
Teljesítmény : 320 W
Elszívási teljesítmény (Optimális): 25 l./ nap (35°C/ 90% pt.)
Elszívási teljesítmény (Standard): 20 l./ nap (30°C/ 80% pt.)
Kondenztartály: kb. 5 liter
Rotációs kompresszor: csendesebb és kiegyensúlyozottabb, és megbízthatóbb, mint a hagyományos dugattyús kompresszorok.
Hűtőfolyadék: R 410 A – 200 g
Méretek: (M/SZ/M): 621 x 345 x 261 mm
Súly: 13,2 kg
Hordozhatóság: kerekeken
Gyári beállítás: higrosztat
Üzemi hőmérséklet: 5°C~35°C
Én nyugodtan ajánlom mindenkinek, bár nem a legolcsóbb a piacon.
Üdv: Gabito
Gabito szólt hozzá 2010. márc. 4. napján 13:12-kor.
Egyébként nagyon tetszik a blog és sokat segített a penészedéses gondunk megoldásában.
KÖSZÖNÖM!!!
Gabito szólt hozzá 2010. márc. 4. napján 13:13-kor.