Sony pletykák: Alpha DSLR-A700x, A800?

2008. november 01. szombat – 12:16

A francia Chasseur d’Images fórumában érdekes információk jelentek meg feltételezett új Sony fullframe DSLR-ről.

A Sony Alpha DSLR-A700 és A900 a gyártó két legfelsőbb szintű fényképezőpe. Az A700 APS-C formátumú, míg az A900 teljes Leica képkocka méretű szenzorral dolgozik. A két gép jelenleg elég friss a piacon (az A900-ról hamarosan megjelenik a részletes teszt a Pixinfo-n, még néhány táblázatot kell beleraknom és kész is lesz), mégis már az újabb modellekről pletykálódnak.

Nézzük mit is vélnek tudni az új modellekről:
A Sony Alpha DSLR-A700x a jelenlegi A700 fejlettebb változata lesz – már ha tényleg lesz ilyen és ezen a néven. A jelenlegi információk szerint a gépben a A700 12,3 Mpixeles szenzora helyett 14,4 Mpixeles lesz, természetesen stabilizálva.
Újdonság lesz a LiveView élőkép mód, amely hiányzik az A700-ból.
Az A700 gyártását jövő február-márciusban állítják majd le – legalábbis a fórumban olvasható infok szerint. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy A700-at már nem lehet majd kapni jövő nyáron. Akinek azonban LiveView-s Sony tükrösre van szüksége, lehet érdemes várni januárig, hátha tényleg akkor lesz egy A700x bejelentés.

A Sony Alpha DSLR-A800-at a jelenlegi A900 alacsonyabb árú változatának szánják, ha igaz. Az A900 24,7 Mpixeles szenzorával szemben az A800 12,1 Mpixeles CMOS-t kaphat. Ez azért üdítő lenne, nem igaz?
Sorozat sebessége is figyelemre méltó lesz, az A900 5 kép/mp-ével szemben az A800 talán 7 kép/mp-et is tud majd.
Sajnos LiveView módról az A800-nál nem tesznek említést.
Hja és az ár.
Az A900 2800 euro. Az A800-at 2000 euroért dobják piacra az információk szerint, ráadásul egy új, Sony 24-105mm G SSM objektív is készül majd.

Én kíváncsian várom az új gépeket, főként az A800 lesz érdekes az ésszerű felbontása miatt.


  1. 5 hozzászólás a “Sony pletykák: Alpha DSLR-A700x, A800?” bejegyzéshez

  2. Számomra csak az erősen kétséges, hogy vajon mitől is “üdítő” egy 12MPx-es ff váz?
    Jó, tisztában vagyok a zajkérdésekkel és az értelmetlenségig növelhető érzékenység trendiségével, sőt az is világos, hogy gyengébb objektívekkel is jól muzsikál ez a felbontás. Az A900 példája azonban azt mutatja, hogy nagyon jó dolog a nagy felbontás is, főként akkor, amikor 1.5X crop-ot használunk teleobjektív meghosszabbítására, ráadásul a régi objektívek is megtáltosodnak egy 24.6MPx-es vázon.
    A Nikonosok tekintélyes része egyenesen elhibázottnak tartja a Nikon választotta alacsony felbontású irányt, mert cropra állítva a gépet már csak 5.5 MPx marad, ami bizony nem sok mindenre elég. Az A900-nál croppal is marad 12 MPx, és az még mindig kiad egy kisebb plakátot… ISO 1600 felett pedig csak kevesek valós igénye a fényképezés, így nem annyira indokolt az ISO 25600-ig való kiterjesztés.
    Mindenesetre ki-ki megtalálhatja majd a magának való vázat igényei szerint, és, ha ez a két típus valóban ilyen lesz, akkor ez a választási lehetőség is erősíteni fogja a Sony pozícióit.

    Képkovács szólt hozzá 2008. nov. 6. napján 23:08-kor.

  3. Nem mindenki akar óriási nagyításokat, aki megelégszik 40×30 cm-es nyomattal, annak a 12 Mpixel bőven elegendő lesz.

    Aki pedig olcsó(bb) fullframe gépet szeretne, miért fizetne feleslegesen a dupla felbontásért (jó, nyilván más megkötések is lesznek). Ahogy említetted, bővül a kínálat. S ez jó.

    Más kérdés, hogy a Sony fullframe gépeinél jóval olcsóbbak a Canon 5D sorozat modelljei, de aki már Minolta obikból betárazott, annak ez nem sokat segít.

    Birdie szólt hozzá 2008. nov. 7. napján 15:21-kor.

  4. Normál, haladó amatőr felhasználásra a 12Mp tökéletesen elegendő szvsz. Ráadásul a nagyobb pixelméret minden bizonnyal jobb magas ISO teljesítményt tesz lehetővé, ami pl. sport és eseményfotózásnál igencsak jól jöhet. Ráadásul mire a piacon lesz, addigra lesz kinn a Nikon FF 20Mp feletti felbontással várhatóan 🙂

    OPi szólt hozzá 2008. nov. 8. napján 10:35-kor.

  5. Az A900-ból kieső fájlméret normál 300DPI-s nyomdai felbontás követelmény mellett kb. 34X51 cm-es képméretet, míg a 12 MPx-es pedig kb. 24X36cm-es képméretet ad ki.

    Ebből az következik, hogy a normál éleslátású egyének ténylegesen is meglátják a különbséget egy 30X45-ös (1:1 oldalarányos méret) kiállítási nyomaton is, ha a két alapfelbontású felvételből (24 ill. 12 MPx) készült nyomat egymás mellé van téve.

    Az öreg nyomdászok mondták valamikor, hogy az a fájl, amiből 300DPI-vel kijön egy A3-as nyomat, az már lényegében tetszőleges méretűre nagyítható, mert a képátlójának megfelelő nézési távolságból soha nem esik szét. Nos az A900-nál bőven teljesül ez a fajta ökölszabály, míg egy 12 MPx-es gép esetében elmarad ettől. Valahol a kettő között van a kritériumhatár.

    A magam részéről pl. ez is egy olyan ok, ami miatt soha sem tudtam igazán fellelkesülni egy 12 MPx-es gépváztól, hiszen nálam a kiállítási méret az 30X45, 33X50 vagy 40X60 cm-es méretet jelent.
    (Miután napi gyakorlatom a dolog, így tudom, hogy egy profi rip szoftver csodákra képes az interpolációban és akár 6MPx-ből is látványos 33X50-es képeket lehet nyomtatni, azért azok mellé téve egy A900 felvételből készült natív felbontású printet a különbség letaglózó…)

    Képkovács szólt hozzá 2008. nov. 16. napján 18:55-kor.

  1. 1 Trackback(s)

  2. jan 26, 2009: Birdie blogja » Blog Archive » Sony Alpha DSLR-A800 pletyka

Szólj hozzá!

Csak a kulturált, emberi hangnemű hozzászólások kerülnek publikus nyilvánosságra. A gyalázkodó, bunkó hozzászólások mennek a kukába.