Moci sztori

Kissé Terror News stílusban lehetne a kategória akár a „szopcsi rovat” is. 🙂 Már ha van még valaki, aki emlékszik erre a jó kis diskmagra. De vissza a témánkhoz: kis moci, nagy szívás. Íme a történet:

Cirka 5-6 évvel ezelőtt vettem egy kis robogót. Nem kell nagy dologra gondolni, egy kis 50 ccm-es Honda Dio-ról van szó. Sokak szerint elnyűhetetlen. Nos én se hordoztam eddig sűrűn szervizbe, illetve szerelőhoz. Apróbb gondok voltak csak, defekt, csomagtartó zár probléma, vagy általános felülvizsgálat.


Nyár végén azonban elkezdett durván romlani a helyzet.
Ez előtt is azt csinálta, hogy ha hideg volt, akkor amíg be nem melegedett, nem nagyon húzott, de nyár végére, az ősz beálltával már más is előfordult. Egyszer csak elkezdett fulladozni. Aztán amikor óvatosan toltam neki a gázt, szépen le is fulladt. Onnantól be se indult… egy ideig.

De aztán – mint aki jól végezte dologát – ismét beindult és lehetett vele menni.
Ez a probléma odáig fajult, hogy reggelente volt, hogy a végén tolni kellett a mocit, mert lefulladt, aztán semmi.

Később kitapasztaltam, hogy ha elkezd fulladozni, akkor jóval nagyobb gázt kell ráhúzni és akkor erőre kap. Igenám, de mi van a Stop tábláknál és kereszteződéseknél?
Mi lenne? Lefullad 😀
Vagy húzom a féket miközben gázfröccsöket adok. Nem túl egészséges játék.


Na itt már kezdett elegem lenni, úgyhogy elvittem a szerelőmhöz.
Meg is nézte, majd megállapította, hogy tömítést kell cserélni a főtengelynél.
5e Ft, meg is csinálta.
Hopsz, de közben, amikor hoztam el a motort, az meg defektes volt.
Puffneki, akor vissza. Javítástért nem kért semmit, csak a gumiért (sajnos nem néztem meg az elvitel előtt hogy már akkor le volt-e eresztve, így nem bizonyítható, kinél lett kaka).
A dolog szépsége, hogy akkor éppen BP-re indultam melóba, szóval jó nagy rohanást csaptam le hazafelé gyalog, hogy kocsiba pattanva kiérjek az állomásra.


Gumi, megcsinálva végre elhoztam a járgányt.
Megtettem egy próbakört, hazáig nyomtam, frankón ment.
Na mondom remek, meg van oldva a probléma.

Igen ám, de 2 nap múlva megint ugyanaz. Fulladozik, gynege gázadásnál méginkább, erősebb gázadásra meglódul.
Hát ez így nem lesz oké.


Elvittem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta hogy a termosztát szenzora kontakthibás és ilyenkor túl sok olajat adagol (kétütemű a gépsárkány).

Kemény 1e Ft-ot kért. Hazafelé 1 km után már megint ott tartottam, ahol a part szakad.


Cirka 2-3 hétig bírtam, aztán megint elvittem szerelőhöz, az elsőhöz. Mondtam neki, hogy nézze már meg nagyon, mert nem oké a dolog.

Pár nap múlva hívott, hogy menjek már be.
Ajjaj, gondoltam ez nem jelent jót, mert eddig telefonon hívott, ha volt valami kérdés.

Beértem. Mutatja a hengert meg a dugattyút. Komoly kopás rajta harántirányban, de csak egyik oldalon. Ott, ahol a szívás van. Puffneki.
Szóval minimum hengerfelfúrás és dugattyú csere.
De az 40e-be fáj. Kérem-e.
Hát persze hogy kérem, különben mit csinálnék egy rossz mocival. Egyébként korrekt, hogy előre megkérdezte.
Mondtam is neki, hogy ráér a szereléssel, ha vannak sürgősebb dolgok, nyugodtan vegye előre mert télen úgysem járok motorral.


December végefelé telefon.
Szerelő mondja, hogy sajnos nem tudják felfúrni, mert a legnagyobb dugattyú volt már benne így is, ennél nagyobb nincs ilyen típusból. Szóval blokk csere. Nem kell felfúrásért fizetni, viszont cirka 10-15k-val drágább a blokk.
Ehh.
Hát legyen.


Múlt hét végén hívott, hogy kész. Mondtam, hogy kicsit most sok a meló, de hét elején érte megyek.

Bementem.
Korrekt munkalap, fél év gari, 50k-s költség szereléssel együtt.

Kipróbáltam, amennyire tudtam.
Huh, tök új hangja van, mint egy igazi mocinak (régebben kicsit traktor hangja volt, nem szerettem, mert hangos volt).
Egyelőre nem tudtam komolyabban megterhelni, hogy mennyit megy, mert még 500 km-ig bejáratós, de határozottan érezni, hogy ez lehetett a gond.
S már sejtem is, hogy mikor tettem tönkre.
Amikor elmentem vele az erdőbe fotózni.

Gondoltam nem megyek kocsival, elég oda a moci is, közel is van, keveset is fogyaszt, olcsóbb is.
Na jól megspróoltam, nemigaz?

Az a fő gáz, hogy 120k-ért vettem a mocit, most meg ráköltöttem még majd’ a felét.
50k-t 2500 km után hoz be a kisebb fogyasztása miatt. Ami nem kevés. Tekintve hogy csak városban használom.
Igaz, amióta megvan, beletettem már 9000 km-t, tehát még mindig pluszban vagyok ahhoz képest, mintha mindig kocsival szívnék a hülye belvárosban. De azért kicsit mellbevágott ez a dolog.

Viszont tanultam belőle, és többet nem megyek ilyen laza homokos helyre vele.
Meg sűrűbben ellenőrzöm a légszűrőt is.

Azért kíváncsi leszek a fogyasztására, eddig 3,5 literes átlag volt, állítólag ennél jobb is lesz majd. Hát remélem is 😉

U.i: most nézem, hogy tökjó témákat hoz fel erre a jobb oldalon az adsense 😀 Ilyen, hogy „Használt kotrógépek”. Témába vág 😛 De nézzétek meg azt is, tuti érdekesebb, mint az én sztorim 🙂

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

9 hozzászólás a(z) Moci sztori bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük